"Jak uczyć testerów umiejętności i myślenia" - darmowy e-book

"Jak uczyć testerów umiejętności i myślenia" - darmowy e-book
Na stronie testhuddle.com pojawił się prawdopodobnie pierwszy, testerski e-book po polsku. Jest to tłumaczenie ciekawej publikacji autorstwa Rikarda Edrgena z thetesteye.
 

W tym e-booku Rikard dzieli się wyznawaną przez siebie oraz Henrika Emilssona filozofią i praktyką nauczania, a w tym typowymi ćwiczeniami i zadaniami. W książce znajdziemy wszystko z tym związane, począwszy od prostszych celi po autentyczne problemy w specjalnie zaprojektowanych aplikacjach, oprogramowaniu o otwartym kodzie. Autor wyjaśnia również, w jaki sposób jako nauczyciel przekazuje informację zwrotną, aby prowadzić proces uczenia właściwymi torami.

 

POBIERZ >>

 

O CZYM JEST TA KSIĄŻKA (OD AUTORA)

Począwszy od roku 2011, spędziłem 1500 godzin aktywnie ucząc testowania oprogramowania na wyższych studiach zawodowych w Szwecji. Mowa o 1-2 letnich programach, których celem jest zapewnienie specjalistów potrzebnych w branży. Wraz z moim kolegą Henrikiem Emilssonem podjęliśmy się zadania, którego celem było opanowanie przez studentów testowania. Staraliśmy się stworzyć kursy, które pozwoliłyby im posiąść zarówno szeroką wiedzę, obejmującą techniki testowania, jak i ukryte umiejętności oraz sposób myślenia, a więc:

  • Zadawanie dobrych pytań
  • Krytyczne myślenie
  • Rozumienie co jest ważne
  • Szybkie uczenie się
  • Dostrzeganie wielu perspektyw i pomysłów w testowaniu
  • Wybieranie efektywnych strategii testów
  • Zdolność do dokonywania przypadkowych odkryć
  • Rozpoznawanie kiedy test jest wystarczająco dobry

Ze względu na znaczną ilość dostępnego czasu, możliwe było zdobycie wielu doświadczeń edukacyjnych, wśród których miejsce znalazły wykłady, historie, autentyczne przykłady, niewielkie oraz złożone ćwiczenia. Przez większość czasu wykorzystywaliśmy autentyczne oprogramowanie. Miało to pozwolić studentom na zebranie zróżnicowanych doświadczeń, a także zmuszenie ich do nauczenia się wiele o aplikacjach i testowaniu. Prawdopodobnie najważniejszą częścią procesu uczenia się jest indywidualna informacja zwrotna odnośnie wykonywanej przez studentów pracy. Dzięki zróżnicowanym metodom nauki, mieliśmy możliwość postawienia przed studentami autentycznych problemów - złożonego oprogramowania w połączeniu z prawdziwą misją - tak aby mogli użyć własnego myślenia, umiejętności oraz skorzystać z tego, czego nauczyli się na zajęciach. Choć nie mam dowodów, że omawiane metody mają przewagę nad innymi, żywię nadzieję, że doświadczenia, którymi się dzielimy, pomogą innym w doskonaleniu swojego rzemiosła.

 

O AUTORZE

Rikard Edgren, tester humanistyczny i techniczny z wykształceniem w zakresie filozofii i muzyki. Posiada 16-letnie doświadczenie w testowaniu oprogramowania w szerokiej gamie kontekstów. Był zaangażowany w 5 różnych programów wyższych studiów zawodowych dla testerów oprogramowania, a także prowadził zajęcia w firmach. Regularnie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych konferencjach, w tym sześciokrotnie pojawił się na EuroSTAR. Jest członkiem think-tanku The Test Eye, współautorem Wymagań Jakościowych Oprogramowania (Software Quality Characteristics), autorem Den Lilla Svarta om Teststrategi (w języku szwedzkim), jak również współorganizatorem SWET - Szwedzkich Warsztatów Testów Eksploracyjnych. Obecnie pracuje jako konsultant ds. testów w LearningWell w Szwecji.

 

 

To powinno Cię zainteresować