Podsumowanie defektów i awarii 2016

Dostępna jest analiza defektów i awarii, które mieliśmy okazję zobaczyć w 2016 roku. Ciekawa lektura dla wszystkich szukających uzasadnienia dla testowania oprogramowania.

 

Raport oparty jest na badaniu 1159 historii dostępnych w wyszukiwarce Google po wpisaniu hasła: "software glitch” i “software bug” i opisuje 548 defektów. Co prawda jest to tylko wycinek rzeczywistości, ale pokazuje "skalę zniszczeń". Wynikają z niego ciekawe statystki. Przykładowo:

  • Nawet 4,4 miliarda osób mogło być pośrednio lub bezpośrednio dotkniętych przez defekty.
  • Straty sięgają 1.062.106.142.949 dolarów.
  • Stracony czas to około 315 lat.
  • Odnotowany wzrost statystyk (rok do roku) to 12%.
  • Większość defektów dotyczy oprogramowania budowanego na zamówienie.
  • Większość przeanalizowanych defektów to zwykłe problemy funkcjonalne (432); dla porównania było około 78 poważnych defektów bezpieczeństwa.
  • Mamy około 2.666.600.000 urządzeń mobilnych zainfekowanych malewarem.

 

W publikacji znajdziecie również tytuły przyznane przez autorów dla:

  • najstraszniejszego defektu,
  • najśmieszniejszego defektu,
  • największego "WTF".

 

Raport przygotowany przez Tricentis Software Fail Watch: 2016 in Review dostępny jest pod adresem: https://www.tricentis.com/resource-assets/software-fail-watch-2016

 

 

Najbliższe terminy szkoleń

Partnerzy

Narzędzia testerskie