Prawa Murphy'ego a klient i użytkownik

Prawa Murphy'ego, które mówią nam, że "wszystko co może pójść źle, pójdzie źle" mają szerokie zastosowanie w definiowaniu relacji z klientem i użytkownikiem oraz ich podejścia do programu, jakiego używają.

Oto lista najpopularniejszych i naszym zdaniem najlepszych praw opisujących zachowania użytkownika i klienta.

 

Prawa klienta:

  • Klientowi nigdy nie przyjdzie na myśl, ile kosztuje projekt, tylko ile można na tym projekcie zaoszczędzić.
  • Jeżeli udało Ci się wprowadzić w programie wymagane przez klienta poprawki, wtedy on z nich zrezygnuje.
  • Żaden klient nie wie, czego właściwie chce.
  • Każdy klient wie dokładnie, czego nie chce.
  • Żaden klient nie chce tego, co masz już gotowe.
  • Nie wie także, co chciałby mieć zamiast tego.
  • Klient, który najmniej płaci, marudzi najwięcej.
  • Klient żąda większych zmian dokładnie wtedy, kiedy produkt jest już gotowy.

 

Prawa użytkownika:

  • Na polecenie «Napisz Tak lub Nie» użytkownik wpisuje «Tak lub Nie».
  • Na polecenie «Wciśnij ENTER» użytkownik wpisuje «ENTER».
  • Na polecenie «Naciśnij dowolny klawisz» użytkownik naciska klawisz SHIFT albo ESCAPE.
  • Jeżeli napiszesz procedurę, która zapobiega pojawianiu się błędnych wartości, to zawsze znajdzie się użytkownik, który ją pominie.
  • Jeżeli istnieją 4 różne możliwości doprowadzenia programu do krachu i wszystkie 4 zablokujesz, wtedy użytkownik znajdzie piątą metodę.
  • Nie ma programów całkowicie idiotoodpornych.
  • Program oddany użytkownikowi w piątek wraca do autora w poniedziałek.

 

Rada dla użytkownika: Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję.

 

Wszystkie cytaty pochodzą z:

http://pl.wikiquote.org/wiki/Prawo_Murphy%27ego

http://pl.wikiquote.org/wiki/Prawa_Murphy%27ego

 

Historię Praw można przeczytać na Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Murphy%27s_law

 

SPRAWDŹ TAKŻE
Prawa Murphy'ego a jakość oprogramowania 
Prawa Murphy'ego dla programisty 

 

 

Najbliższe terminy szkoleń

Partnerzy

Narzędzia testerskie