Testowanie kontekstu rozmowy chatbota

Testowanie kontekstu rozmowy chatbota
Chatbot stworzony jest głównie po to, aby móc rozmawiać z człowiekiem.

W skład tego wchodzi prowadzenie zwykłej rozmowy, pomoc w rozwiązaniu problemu (np. wyszukanie odpowiednich treści w aplikacji), odciążenie konsultantów, dokonanie zmiany statusu produktu oferowanego przez instytucję finansową itd. Sam proces nauki języka przez bota to nie wszystko. Oprócz poprawnego rozpoznawania wpisywanych zdań, każdy bot musi umieć prowadzić rozmowę tak, aby odpowiedzieć na zestaw pytań danego użytkownika,  ewentualnie prowadzić tą rozmowę tak, aby użytkownik osiągnął zamierzony cel. Niniejszy artykuł proponuje strategię, która umożliwi testowanie wybranych problemów rozumienia kontekstu przez chatbota.

Pobierz materiał w PDF.

Autorami tekstu są Marek Żukowicz oraz Izabela Czech.

Marek Żukowicz

Jest absolwentem matematyki na Uniwersytecie Rzeszowskim. Obecnie pracuje jako tester. Jego zainteresowania skupiają się wokół testowania, matematyki, zastosowania algorytmów ewolucyjnych oraz zastosowania matematyki w procesie testowania. Interesuje się również muzyką, grą na akordeonie oraz perkusji.

Izabela Czech

Studiuje zarządzanie w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie, specjalność reklama i grafika komputerowa. Jest testerką oprogramowania w firmie Ailleron. Jej zainteresowania dotyczą testowania oprogramowania, biografii znanych osób oraz tematów związanych z II wojną światową

To powinno Cię zainteresować