Wewnętrzne charakterystyki jakości oprogramowania - Wsparcie

 

Kolejnym elementem tłumaczenia dokumentu "Software Quality Characteristics" Henrika Emilssona są tzw. wewnętrzne charakterystyki jakości oprogramowania. Nie są one bezpośrednio odczuwane przez końcowego użytkownika, jednak mogą być równie ważne dla powodzenia produktu.

Wsparcie. Czy użytkowanie i problemy klienta mogą być wspierane?

Wersja angielska dostępna jest na stronach TheTestEye >>


Wsparcie. Czy użytkowanie i problemy klienta mogą być wspierane?
- Identyfikacja: czy można łatwo zidentyfikować części produktu, ich wersje lub konkretne błędy?
- Diagnostyka: czy znalezienie szczegółów sytuacji klienta jest możliwe?
- Rozwiązywalność problemów: czy można łatwo wskazać błędy (np. w logach) i uzyskać pomoc?
- Debagowanie: czy w razie potrzeby można zaobserwować wewnętrzne stany oprogramowania?
- Wszechstronność: możliwość użycia produktu na więcej sposobów niż wstępnie zaprojektowano.


Współtwórca tego dokumentu, Rikard Edgren, poprosił nas, aby przed przesłaniem im tłumaczenia zostało one "sprawdzone" na polskich testerach. Będziemy wdzięczni za wszystkie Wasze komentarze. Wysyłajcie je mailowo na adres redakcja [at] testerzy [dot] pl lub też komentujcie nasz profil na FB lub G+.

 

 

Najbliższe terminy szkoleń

 

17-18 października - Katowice

Testowanie wydajności


17-18 października - Kraków

Administracja JIRA na poziomie projektowym


24-25 października - Kraków

Od Testera do Managera


24-25 października - Kraków

Dobry Przypadek Testowy - Laboratorium

 

Partnerzy

Narzędzia testerskie