Testujemy, aby udowodnić, że działa czy żeby pokazać, że nie działa?

 

Testując oprogramowanie musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, która szkoła testowania jest nam bliższa:

  • Szkoła Defektów: Testujemy, aby znajdować defekty, więc aby udowodnić, że nie działa.
  • Szkoła Jakości: Testujemy, aby pokazać, że działa - defekty są jedynie produktem ubocznym.

 

Czytaj więcej: Testujemy, aby udowodnić, że działa czy żeby pokazać, że nie działa?

Rozmowa o wymaganiach


Lisa Crispin (współautorka Agile Testing) przedstawia serię pytań do tak zwanej rozmowy wyciągającej ('pull' conversation), mającej na celu pozyskanie możliwie największej ilości wymagań klienta. Wymagania te mają stać się, między innymi, podstawą do uzyskania wysokiej jakości specyfikacji testowej.

Czytaj więcej: Rozmowa o wymaganiach
 

Najbliższe terminy szkoleń

 

22-24 sierpnia - Warszawa

Dobry Kierownik Testów - Laboratorium


27-30 sierpnia - Kraków

Zawód Tester


29-31 sierpnia - Gdańsk

ISTQB Poziom Podstawowy (Foundation Level)

 

Partnerzy

Narzędzia testerskie