Utrzymanie i niezawodność

30-letni program na Amidze steruje ogrzewaniem i klimatyzacją w amerykańskiej szkole. Wiele ciekawych aspektów biznesowych i jakościowych wynika z tego prostego faktu:

- wytrzymałość sprzętu jest dyskusyjna,

- aplikacja działa prawdopodobnie dlatego, że jest bardzo prosta,

- nie wymienili systemu bo działa,

- nie wiadomo kiedy przestanie działać,

- na wypadek awarii najważniejszym źródłem części dla maszyny będą portale aukcyjne.

Podsumowanie: tak wygląda utrzymanie w praktyce.

 

ŹRÓŁO >>

JWPlayer - pełna defektów aplikacja na wykop.pl


wykop.pl wprowadził nowy odtwarzacz w serwisie czym rozsierdził użytkowników. Nie dość, że odtwarzacz jest złamaniem wcześniejszych deklaracji to zawiera również wiele defektów oraz brakuje mu podstawowych funkcji.

Działanie właścicieli serwisu ma na celu możliwość kontrolowania treści odtwarzanych filmów i wykorzystanie kolejnego kanału monetyzacji ruchu. Jest też słownikowym przykładem jak nie należy wdrażać nowych funkcji użytkownikom.

Więcej w postach na wykop.pl
Post numer 1
Post numer 2
 

Adobe otwiera się na HTML 5

W prasie pojawiły się informacje, że Adobe uśmierca Flash-a. Nie jest to jednak prawda. Dotychczasowe rozwiązanie zostaje zastąpione przez nowe narzędzie Animate CC, które umożliwi zapisywanie wyjściowych animacji jako Flash lub jako HTML 5. Jako automatycy testów błagamy programistów stron aby używali na wyjściu HTML-a!

LINK

Artykuł: Testowanie oprogramowania: uzasadnienie potrzeby dydaktyki oraz tworzenia strategii testowania wykorzystując wnioski z teorii "no free lunch"

Artykuł autorstwa Marka Żukowicza jest po polsku, ale jego streszczenie po angielsku.

Streszczenie: http://genproedu.com/paper/2015-03/full_061-070.pdf

 

The paper presents a mathematical justification of the problem of applying software testing for smaller class of problems. The No Free Lunch theory is shown, conclusions are drawn from this theory. The logic of software testing division is shown. Test optimization strategies to the problems already divided into equivalence classes are described. In the last chapter the educational impact of the article are discussed. The importantance of testing educational software is highlighted.