"Praktyka testowania" edycja 2

"Praktyka testowania" edycja 2
Zaproponowany przez nas zdalny mentoring "Praktyka testowania" został wysoko oceniony przez uczestników i naszych trenerów. Okazał się ciekawą alternatywą dla tradycyjnych kursów, ale jednocześnie pokazał nieznane nam dotąd przeszkody, które rozwiązujemy w kolejnej edycji.

Po mailach i telefonach, które dzwonią w naszym biurze wiemy, że kilka osób z niecierpliwością czeka na kolejną edycję "Praktyki testowania". Śpieszymy poinformować, że nowy kurs zaczyna się 28 stycznia. Mamy na niego 20 miejsc i o udziale w nim decyduje szybkość zapisów oraz kolejność wpłat.

Po pierwszej edycji mieliśmy do przepracowania szereg materiałów, co poskutkowało kilkoma zmianami, z którymi szczegółowo możecie zapoznać się w regulaminie >>

Polecamy również FAQ >>

Poniżej prezentujemy perspektywę uczestników i trenerów, która wpłynęła na zmiany.

 

UCZESTNIK

Pisząc uczestnik mówimy o osobach, które zapisały się na kurs i aktywnie brały w nim udział. Dziękujemy uczestnikom pierwszej edycji za wspólną naukę podczas kursu i dziękujemy za wypełnienie ankiet ewaluacyjnych.

Czas

W ankietach po szkoleniu otrzymaliśmy informację, że czas na kurs jest niewystarczający, ale jednocześnie 25% uczestników skończyła go w terminie. Tak więc pozostawiamy 90-dniowy czas trwania kursu.

Przydatność

Niezmiernie ważne było dla nas, aby kurs miał wymiar praktyczny i żeby każda lekcja miała wartość dla uczestników. Oto jaką informację zwrotną otrzymaliśmy:

"Cały kurs był bardzo przydatny."

"Kurs oceniam jako bardzo dobry. Cieszę się, że mogłem w nim brać udział. Rozwiązywanie zadań sprawiało mi bardzo dużo radości i przyjemności."  

W odpowiedzi na pytanie "Jakie tematy były dla Ciebie najbardziej przydatne?" otrzymaliśmy: "Wszystkie", "Testowanie eksploracyjne, wydajności, bezpieczeństwa, użyteczności, kompatybilności, pisanie przypadków i scenariuszy testowych, raportowanie, retesty, regresja, bardzo fajna była lekcja z przekonywaniem 'opornego' programisty".

Zadania

Uczestnicy zwrócili nam uwagę, że niektóre pytania były nieprecyzyjnie opisane. Takie było jednak nasze założenie. Chcieliśmy, aby uczestnicy weszli w interakcję z trenerem, aby zadawali pytania jeśli czegoś nie wiedzą / nie rozumieją.

Zakres

Pojawiły się sugestie o włączenie do kursu narzędzia do zarządzania testami lub defektami. Zmodyfikowaliśmy pod tym kątem lekcje.

 

TRENER

Perspektywa trenera również wpłynęła na kilka zmian.

Czas

Nie jest to widoczne na zewnątrz, ale ten projekt jest „niezarządzalny” z perspektywy czasu. Nigdy nie wiemy, kiedy i ile odpowiedzi przyjdzie i jako trenerzy nie jesteśmy w stanie zaplanować sobie czasu z wyprzedzeniem. Zdarza się, że w ciągu dnia nie przyszła żadna odpowiedź, a przychodziło i kilkanaście w ciągu godziny. Analiza odpowiedzi do zadania może trwać 10 minut, ale może zająć i 1h. Do tego narzuciliśmy sobie trudną do spełnienia regułę, że staramy się odpisać do końca następnego dnia roboczego. Zdarzyło nam się więc odpisywać wieczorami, w nocy i w święta. Postanowiliśmy to zmienić i zakładamy, że reguła odpowiedzi do końca następnego dnia obowiązuje, ale trenerzy pracują w swoich standardowych godzinach od 8.00 do 16.00, od poniedziałku do piątku. Uczestnicy kursu będą musieli zaakceptować, że odpowiedzi nie będą natychmiastowe. Zachęcamy jednak do tego, by robić zadania na przód. Co prawda możecie przysyłać jedną odpowiedź na raz, ale zadania na przyszłość możecie już wykonywać i, kiedy dostaniecie zaliczenie, od razu wysyłać następne.

"Trener"

Sprawdziło nam się podpisywanie odpowiedzi jako "Trener". Kurs ze względu na czas trwania i planowane przez trenerów nieobecności (urlopy lub prowadzenie zajęć) czy też nieplanowane choroby nie może być od początku do końca prowadzony przez jedną osobę. Zdecydowaliśmy się więc podpisywać odpowiedzi jako "Trener", abyście możliwie najmniej odczuli zmiany prowadzących.

Komunikacja

Pisanie maili nie zawsze nam wychodziło i czasami odpowiedzi trenerów mogły się wydawać zbyt krytyczne lub też nazbyt oschłe. Nie było w tym krzty złej woli, ale na pewno jest to coś, co chcemy poprawić w kolejnej edycji. Chcemy też skrócić dystans między uczestnikiem a "trenerem", więc prosimy Was w pierwszej lekcji o przedstawienie się i opisanie swoich oczekiwań. Pomoże nam to lepiej Was poznać i lepiej poprowadzić Waszą naukę.

 

Otwarcie piszemy o warsztatach, abyście mogli świadomie podjąć decyzję o uczestnictwie w nich.

Na edycję drugą możecie już zapisywać się na stronie EDU >>

 

 

To powinno Cię zainteresować