PtaQ #37

PtaQ #37
Zapraszamy Was 37. spotkanie PTaQ. Tym razem o tym, jak wprowadzić automatyzację w świecie mikroserwisów opowie Daniel, a nastepnie Ola wraz z kolegami z zespołu pokaże jak przeprowadzić warsztat z klientem.
 

Kiedy: 14 grudnia (środa), godz. 18.00

Gdzie: Poznań, ul. Małachowskiego 10 wejście D, (Biurowiec Podwale)

Współorganizator spotkania: Fabres

Tematy prezentacji:

 

Daniel Safiński: Z monolitu do mikroserwisów - czyli krótka historia o przeszkodach czyhających na drodze procesu automatyzacji

Jakie przeszkody i utrudnienia czekają na testera w drodze do automatyzacji?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze narzędzia? Jak zarządzać Jobami przy użyciu Jenkinsa dla mikroserwisów?

Struktura testów oraz końcowy cel.

 

Daniel Safiński - Quality Assurance Engineer z Fabres. Uważa, że podstawą dobrego automatu, jest odpowiednia implementacja, oraz odpowiednio zaimplementowana aplikacja a ta bez człowieka nie jest możliwa. Prywatnie miłośnik sportów. Lubi boks oraz gotowanie i podróżowanie połączone z nurkowaniem. Pracował w takich firmach jak Allegro, Sii, Pearson.

 

Aleksandra Kornecka: Interdyscyplinarna przygoda ‘QAja’ - case study Discovery Workshopu z klientem

Na spotkaniu przedstawione zostanie case study Discovery Workshopu z klientem oraz omówione zostaną techniki używane w takim warsztacie - z pewnością każdy wyniesie z nich coś dla siebie, swoich projektów oraz relacji z klientem. 

Relacje zespołu developerskiego z klientem bywają tematem zaniedbanym. Tymczasem większość największych problemów współpracy na linii zespół-klient wynika właśnie z nieefektywnej komunikacji, braku ustalenia zasad wymiany informacji oraz reguł porozumiewania się. Często na te wszystkie  ustalenia brakuje czasu, a nie każdy klient jest w stanie docenić wagę komunikacji oraz dostrzec wartość w poświęceniu jej dodatkowej chwili i środków. Tymczasem ta pozorna oszczędność może przewijać się przez cały czas trwania projektu i przynieść o wiele więcej kosztów ukrytych przejawiających się na co dzień, niż zgodzenie się na koszt “chwili dla komunikacji”.

Ola, wraz z kolegami z Venture Devs zaprezentują ich “Sposób na...dogadanie się z klientem”, który działa nawet jeśli klient pochodzi z innego kraju. 

 

Aleksandra Kornecka - jest uznanym wśród znajomych geekiem eventowym, z atencją dla branży IT. Zawodowo pasjonuje się pilnowaniem jakości oprogramowania jako Quality Assurance Engineer.  Z wykształcenia kognitywistka i badaczka jakościowa (przez to również zainteresowana UX-em oraz architekturą informacji). Jest też lekkoatletką. Mniej zawodowo, ale z równym zapałem zajmuje się tangiem argentyńskim oraz dokumentowaniem rzeczywistości słowem, pędzlem i ołówkiem. Współzałożycielka i liderka Girls Who Test. Ambasadorka projektu Spotkania IT. Współmoderatorka forum EuroSTAR TEST Huddle. Miłośniczka dobrze zarządzanych projektów, technologii haptycznych, IoT, delikatnie palonej kawy, Kopenhagi i Spykera Spydera. Ceni sobie przedsiębiorczych ludzi cechujących się pogodą ducha, poczuciem humoru i życzliwością.

 

 

Przypominamy, że spotkania PTaQ są darmowe i otwarte dla wszystkich oraz nie wymagają rejestracji.

 

 

To powinno Cię zainteresować