Testowanie jako forma eliminacji irytacji użytkownika

Testowanie jako forma eliminacji irytacji użytkownika
Testerzy są nie tylko linią obrony dbającą o jakość aplikacji, ale zajmują poważne miejsce w eliminowaniu funkcjonalności, które mogą wprowadzać w błąd użytkownika.
Jest wiadome, że użytkownik aplikacji jest narażony na defekty i błędy aplikacji. Co jednak jeśli aplikacja sama z siebie, celowo wprowadza użytkownika w błąd? Takie rzeczy wychwytują i starają się usunąć specjaliści od użyteczności. Ich celem jest sprawdzenie na ile dana funkcjonalność może wprowadzać u odbiorcy zakłopotanie, czy zdezorientowanie. Niestety nie wszędzie uznawani są oni za grupę potrzebną. W tych sytuacjach ich miejsce zajmują testerzy funkcjonalni. Naszym celem jest wychwytywanie elementów:

- wprowadzających w błąd

- nieprawdziwych

- wprowadzających dezorientację

- trudnych w użyciu czy nawet niemożliwych do użycia.

 

Przykład

Najczęstszym przykładem wprowadzania użytkownika w zakłopotanie jest oznaczanie elementów "klikalnych" jako "nieklikalne" i na odwrót. Czasami zdarza się oszukiwać użytkownika poprzez umieszczanie elementów sugerujących wprowadzenie tekstu, gdzie tak naprawdę znajduje się link. Są to techniki najniższego lotu, ale zdarzają się najlepszym. Jeszcze gorszym rozwiązaniem jest podawanie informacji sugerujących rozwiązanie pewnego problemu, które niestety problemu nie pomagają rozwiązać. Wirtualna Polska rozsyła newsletter pod tytułem: "Nowe oferty pracy z serwisu Praca.wp.pl". Niestety pomimo tekstu: " Aby zrezygnować z otrzymywania ofert pracy i newslettera, kliknij tutaj" pod wskazanym adresem nie znajdziemy informacji jak zrezygnować z newslettera.

 

 

 

 

To powinno Cię zainteresować