28.04.2020 (wtorek) o 17:30 odbędzie się pierwszy w historii ŁuczniczQA zdalny meetup.
Wydarzenie bezpłatne.
AGENDA
Piotr Gackowski
Tester - wikipedysta. W testowaniu od 2008, w GFT Poland od 2018. Wsadzał głowę w jarzmo testowe w ponad dwudziestu projektach. Szkolił i zarządzał testerami na trzech kontynentach. Prywatnie administrator polskojęzycznej Wikipedii.
1. Temat: Pogadamy o przeglądarkach / systemach / platformach
Porozmawiamy o danych statystycznych: które przeglądarki wspierać w danym projekcie webowym w oparciu o dane statystyczne. Dowiecie się jaką przeglądarkę powinniśmy wspierać, gdy produkt jest na Polskę, a jaki gdy na UK. Dlaczego wsparcie dla Internet Explorera jest tak istotne, gdy tworzymy produkt na rynek azjatycki. Dlaczego wybór wspieranej wersji Windowsa jest tak istotny. Dlaczego tak duża dominacja Chrome ma też swoje wady.
Łukasz Pietrucha
Specjalista ds. zapewnienia jakości oprogramowania (Software Quality Assuracce Specialist), konsultant i trener z ponad 13-letnim doświadczeniem w pracy nad dużymi przedsięwzięciami z największymi graczami rynkowymi, a także małymi projektami ze startupami. Specjalizuje się w doskonaleniu i zarządzaniu procesami zapewniania jakości. Akredytowany trener ISTQB, doświadczony mówca krajowy (TestWarez, QualityExcites, TestFest, TestingCup) i międzynarodowy (EuroSTAR). Ogromny fan zwinnego podejścia. Współzałożyciel i współorganizator WrotQA - wrocławskie lokalne spotkania związane z zapewnianiem jakości. Posiadacz certyfikatów ISTQB CTFL i Advanced Test Menager, a także ScrumAlliance Scrum Master.
2. Temat: Quality Assistance: nowoczesny model pracy testerów
Współcześnie dążymy do tego, by testowanie odbywało się w sposób ciągły, było niejako wtopione w cykl wytwarzania oprogramowania, zamiast bycia pewnym etapem, "bramką" do wyłapywania bugów, etc. Powoduje to, że rola testera i profil testera nieco ewoluuje, zmierza w kierunku coachingu, a podejście "cały zespół odpowiada za jakość" jest mocno w tym kontekście promowane. Chciałbym trochę o tym opowiedzieć i podrzucić kilka wskazówek, jak można spróbować w swojej organizacji coś takiego wprowadzać.