1. Czy wiesz, że algorytm wyszukiwania Google zmienił się 15-krotnie w ciągu 2013 roku i 37-krotnie w 2012? Jeśli Twoja witryna próbuje dopasować się do tych zmian to potrzebujesz bardzo dużego budżetu. Warto jednak wytyczyć kierunek zmian. Twoja witryna może i będzie pozycjonować się lepiej dzięki zewnętrznym linkom i kupionym lajkom, ale ogólny trend wskazuje, że podstawą do pozycjonowania jest wartość zawartości strony. Jeśli chcesz być wyżej w wyszukiwaniu twórz strony, które są wartościowe dla użytkowników. Skąd wyszukiwarka to wie? Między innymi z tego ile osób dzieli się danym linkiem ze społecznościami.
Ostatnie aktualizacja dewaluują "dokładne" domeny typu hudraulikzjaworzna.pl, a stawiają na wartość płynącą z jakości treści i usług strony. [testerzy.pl - ZALICZONE]
2. Gwałtownie rosnący rynek aplikacji mobilnych powoduje, że coraz więcej ludzi przegląda treści na smartfonach i tabletach. Twoja aplikacja musi się więc dostosować do wielu ekranów. Musisz więc zadbać, aby aplikacja wyświetlała się poprawnie bez wzgledu na to gdzie treści są przeglądane. [testerzy.pl - ZALICZONE]
3. Wyszukiwanie lokalne. Rośnie zainteresowanie lokalnym wyszukiwaniem. Prowadzisz lokalny biznes zadbaj o optymalizację pod kątem lokalnych wyników wyszukiwań i możliwości porównania z konkurencją. [testerzy.pl - NIE DOTYCZY]
4. Pamiętaj, że więcej osób używa HTML 5 niż Flash. Niedługo Piątka wypchnie z rynku i Flasha i Silverlighta. Dlaczego? Dlatego, że łatwo jest utrzymać kompatybilność treści we Flashu z aplikacjami desktop, ale trudno osiągnąć to dla innych urządzeń (patrz punkt 2.).
[testerzy.pl - bliżej nam do HTML 4, ale nie używamy Flash i Silverlight]
5. Globalnie rośnie zainteresowanie serwisem Pintrest (testerzy.pl - nie dotyczy Polski).
Za: Forbes
Dlaczego SEO jest ważne?