Nasza współpraca z firmą Nokia ma bardzo długą historię i mamy do niej niezwykły sentyment. Informacja o zmianie logo nie mogła ujść naszej uwadze, ale jak zawsze okazało się, że nowe obrandowienie to jednak dużo więcej. Wraz z nowymi aspektami wizualnymi idzie wiele ciekawych rzeczy, w tym również nowa strategia rozwoju firmy.
Nowe logo wygląda tak i może na tym poprzestańmy dyskutowanie o tym, czy jest ładne, czy zmiana była potrzebna itd.
Ciekawszy dla nas jest komunikat z profilu FB, który temu towarzyszył.
"This is Nokia, but not as the world has seen us before. This reenergized brand marks our evolution and reflects who we are today: a B2B tech innovation leader pioneering the evolution of networks".
***
"Oto Nokia, ale nie w formie, w jakiej świat widział nas do tej pory. Logo przepełnione nową energią ukazuje nasz rozwój i odzwierciedla, kim dziś jesteśmy: innowacyjnym liderem technologii w sektorze B2B i pionierem rozwoju telekomunikacji".
Jest to jednak zachęta do przeczytania o tym, co wiąże się z nową wizualizacją graficzną.
"Nokia stawia sobie za cel przewodzenie światu, w którym sieci łączą się z chmurą. Przedstawia odświeżoną strategię firmy, która ma zapewnić trwały, długoterminowy wzrost. Pionierskie podejście do technologii, aby wykorzystać wykładniczy potencjał sieci i zaspokoić przyszłe potrzeby metaverse.
Przedstawia odnowioną markę, która koncentruje się na innowacjach technologicznych B2B, aby napędzać digitalizację w każdej branży.
26 lutego 2023 r. Espoo, Finlandia - Nokia ogłosiła dziś na targach MWC Barcelona 2023 zaktualizowaną strategię firmy i technologii oraz zaprezentowała odświeżoną markę w ramach długoterminowej transformacji strategicznej.
Firmy z każdej branży poszukują cyfryzacji, aby w zrównoważony sposób poprawić efektywność, elastyczność i produktywność. Sieci mają fundamentalne znaczenie dla tej transformacji, a Nokia ma wyjątkową pozycję dzięki swojej najlepszej ofercie obejmującej technologie sieci stacjonarnych, mobilnych i chmurowych.
Pekka Lundmark, prezes i dyrektor generalny firmy Nokia, powiedział: Dostrzegamy potencjał technologii cyfrowych, które przekształcają biznes, przemysł i społeczeństwo, dając możliwość znacznego zwiększenia produktywności, zrównoważonego rozwoju i dostępności. Nasza wiodąca na rynku technologia sieci krytycznych jest coraz bardziej potrzebna klientom i partnerom w każdej branży. Widzimy przyszłość, w której sieci wykraczają poza łączenie ludzi i rzeczy. Są one adaptowalne, autonomiczne i zużywalne. To sieci, które wyczuwają, myślą i działają, i maksymalizują możliwości cyfryzacji.
Dziś dzielimy się naszą zaktualizowaną strategią firmy i technologii, koncentrując się na uwolnieniu wykładniczego potencjału sieci - pionierskiej przyszłości, w której sieci spotykają się z chmurą. Aby zasygnalizować te ambicje, odświeżamy naszą markę, aby odzwierciedlała to, kim jesteśmy dzisiaj - liderem innowacji technologicznych B2B. To jest Nokia, ale nie taka, jaką świat widział nas wcześniej.
Odświeżona strategia firmy
[…]
Nokia ma do dyspozycji cztery kluczowe czynniki: rozwijanie talentów na miarę przyszłości; inwestowanie w długoterminowe badania, zwłaszcza w kluczowych dziedzinach, takich jak 6G; digitalizacja własnych operacji w celu dalszej poprawy sprawności i wydajności; oraz odświeżenie marki.
Zaktualizowana strategia technologiczna firmy Nokia szczegółowo opisuje, w jaki sposób sieci będą musiały ewoluować, aby sprostać wymaganiom ery metaverse. W miarę jak świat będzie ewoluował w kierunku coraz większego uzależnienia od łączności, sieć stanie się podstawą wszystkiego, co cyfrowe, a wydajność sieci i jej użyteczność będą miały taką samą wagę i znaczenie. Cechy tradycyjnych sieci będą musiały zostać zintegrowane z elastycznością i skalowalnością chmury […]".
Czytając bezpośrednio można z tego wyciągnąć kilka ciekawych wiadomości o strategii Nokii:
- dużą świadomość wartości mobilnego dostępu do danych
- próbę mocnego sprzężenia sieci telekomunikacyjnych z chmurą
- postawienie na metaverse.
Choć ten ostatni element może być dość kontrowersyjny ze względu na mało optymistyczne pierwsze reakcje użytkowników na produkty z tego obszaru głównie dostarczane przez Metę, to pozostałe są kluczowe. Nokia doskonale odnalazła się w sektorze, który stał się kluczowy dla współczesnych odbiorców – mobilny dostęp do treści. Uzależnienie użytkowników od sieci radiokomunikacyjnych jest ich corem biznesowym i olbrzymią wartością.
Czytając między wierszami możemy dostrzec, że Nokia musi zainwestować w nowe badania i technologie, co oznacza więcej ciekawej pracy dla branży IT, a idąc dalej więcej miejsc pracy i więcej ciekawych projektów. Wiedząc jak Nokia jest mocno związana w Polską daje nam to dużo możliwości na przyszłość.
Potwierdza to również zaprezentowana wizja firmy, którą ta chce osiągnąć do 2030 roku. Pokazuje ona 9 obszarów, które rozwój sieci bezprzewodowej musi wspierać. Każda z nich wymaga dużej inwestycji w stworzenie i zweryfikowanie. To stanowi dobrą wiadomość dla członków projektów IT.
Polecamy wczytać się głębiej w materiały Nokii pokazujące ciekawy kierunek i spójną strategię rozwoju, która w świecie planowania z zasięgiem jednego sprintu jest czymś zdecydowanie idącym pod prąd. Nowa Nokia to dużo więcej, niż tylko nowe logo.