Na stronie możemy przeczytać: "Choć w dziedzinie jakości oprogramowania działają już od 18 lat, to ich futbolowy debiut. Stowarzyszenie Jakości Systemów Informatycznych dołączyło do grona sympatyków klubu i zostało sponsorem meczu 19. kolejki Fortuna 1. ligi Widzew Łódź - Zagłębie Sosnowiec."
Poznać można również historię i dokonania organizacji: "SJSI® powstało w 2003 roku, aby zadbać o szeroko rozumianą jakość IT w Polsce. Chodzi zarówno o kształcenie testerów i inżynierów jakości, a także analityków i wspieranie ich w rozwoju zawodowym, promowanie dobrych praktyk w projektach technologicznych, międzynarodowe certyfikowanie umiejętności, a także wspieranie społeczności w wymianie wiedzy i dostępie do nowych informacji i technologii."
"- Od ponad 15 lat zapraszamy entuzjastów i ekspertów na Testwarez, najstarszą w Polsce konferencję, poświęconą zagadnieniom testowania oprogramowania" - mówi Grzegorz Holak, wiceprezes SJSI®. "- W ciągu kilku ostatnich lat stworzyliśmy także reQuest - wydarzenie skupiające wokół siebie specjalistów w obszarze analizy. Na stałe współpracujemy z kilkunastoma lokalnymi meet-upami, w tym z łódzkim - ŁódQA. Tworzymy przestrzeń do rozmowy i wymiany doświadczeń dla kilkudziesięciu tysięcy przedstawicieli branży IT."
Dlaczego SJSI® zaangażowało się w polską piłkę tłumaczy prezes Stowarzyszenia: "- Zależy nam na tym, żeby na arenie międzynarodowej Polska i pochodzący z kraju inżynierowie kojarzyli się z rzetelnością, doświadczeniem i jakością" - dodaje Sebastian Małyska, prezes SJSI®. "- Dlatego właśnie prowadzimy tak różnorodne działania na szeroką skalę."
Decyzją obecnych władz wydają się być zdziwieni i zaskoczeni wieloletni członkowie Zarządu SJSI® Jan Sabak oraz Wojtek Jaszcz. Ten pierwszy łączy sponsoring z ostatnio zapowiedzianymi podwyżkami cen egzaminów. W komentarzu na Facebooku pyta o zgodność takiej formy promowania ze statutem organizacji (przypomnijmy, że jest to organizacji non-profit).
Kibice nie byli do tej pory grupą odbiorczą testowania oprogramowania, choć duże firmy informatyczne sponsorowały już niejeden klub. Taka forma marketingu jest dość nowatorskim rozwiązaniem, a pewien cel osiągnięto, bo o SJSI® zaczęto mówić, a o to w reklamie chodzi.