Praktyka testowania

Odbiór oprogramowania - testowanie akceptacyjne

1 dni (1 x 8 h)
09:00 - 17:00
polski
polski

Cel nauczania

Biznes zlecający oprogramowanie prędzej czy później zostanie postawiony przed koniecznością jego odbioru. Akceptacja aplikacji wdrażanych jest zajęciem czasochłonnym i żmudnym. Złożoność niektórych systemów uniemożliwia szybkie i skuteczne odnalezienie problemu.

Proponujemy Państwu pierwsze szkolenie dedykowane nie profesjonalnym testerom, ale przedstawicielom klienta, którzy sprawdzają oprogramowanie przed jego odbiorem. Szkolenie ma na celu pomóc Państwa pracownikom na zdobycie podstawowych umiejętności dotyczących testowania i odbioru systemów informatycznych.
Proponowane przez nas szkolenie pokaże Państwu, na co należy zwracać w takich przypadkach uwagę oraz jak szybko i skutecznie przetestować złożone systemy informatyczne.

Większa część szkolenia ma formę praktyczną, podczas której uczestnicy przygotowują się do odbioru oprogramowania.

Zakres tematyczny

  • Teoria testowania
    • Wprowadzenie do teorii testowania
    • Kategorie błędów
    • Sposoby znajdowania anomalii
    • Testy end-to-end
  • Testy akceptacyjne
    • Cele testów akceptacyjnych
    • Weryfikacja wymagań i zapisów kontraktowych
    • Jak przeprowadzić testy
    • Wyniki testów akceptacyjnych
  • Praktyka
    • Symulacja testów aplikacyjnych przykładowej aplikacji
    • Wskazanie odpowiednich sposobów i technik testowych

Jak się przygotować

Kto może wziąć udział?

Szkolenie dedykowane jest pracownikom firm oraz przedstawicielom klienta i wszystkim osobom, których zadaniem jest odbiór usług / oprogramowania dostarczonego przez firmy developerskie.

Jak się przygotować?

Szkolenie nie wymaga żadnego przygotowania.

Metody nauczania

Podczas szkolenia przedstawiana jest teoria, a także odbywają się ćwiczenia praktyczne, które pozwolą każdemu pracownikowi lepiej odnaleźć się w roli testera.

Materiały edukacyjne

Będąc uczestnikiem szkolenia „Odbiór oprogramowania – testowanie akceptacyjne”otrzymasz komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych w formie prezentacji opisującej zagadnienia omawiane podczas szkolenia oraz pełen dostęp do materiałów elektronicznych na platformie edu.ittraining.pl.

Korzyści

  • Szkolenie pomaga w zdobyciu podstawowych umiejętności w testowaniu oprogramowania.
  • Korzyścią dla firm jest przygotowanie swoich pracowników, do skutecznej weryfikacji otrzymanej usługi. Sprawny odbiór oprogramowania i podstawowa umiejętność wykonania testów akceptacyjnych zapobiega ewentualnym kosztom związanym z nieoczekiwanym wykryciem błędu po już wdrożeniu produktu.

Trenerzy