Choć podczas kupowania biletu w systemie internetowym znalezienie funkcji wyboru miejsc nie jest łatwe, to sam ekran wyboru jest dość czytelny i łatwy do użycia. Z perspektywy użyteczności można uznać, że to silne 7 na 10. Ekran po wyborze wagonu wygląda jak poniżej.
Z plusów można wskazać:
- możliwość wyboru miejsca przy stoliku i określenia, jak chcemy jechać w stosunku do kierunku jazdy (wreszcie!),
- dobry opis całego wagonu.
Z drobnych minusów użyteczności można wypunktować:
- niezrozumiałą ikonkę dla wagonu ze „strefą ciszy”,
- kratkę przy „Pasażer 1” i opis „Wybierz”, które nie do końca są zrozumiałe - pola te uzupełniają się automatycznie po kliknięciu na wybrane miejsce jak widać na zrzucie poniżej.
Wraz z innymi systemami, jakie oferuje Intercity (jak np. „Portal pasażera” informujący o opóźnieniach), mamy już pewną kompletność informatycznego wsparcia dla pasażera.