Dwóch najważniejszych twórców szkoły analizy kontekstu to:
- Cem Kaner, J.D., Ph.D.
- James Bach
Siedem najważniejszych zasad Context Driven Testing
- Wartość dowolnej praktyki zależy od kontekstu.
- Istnieją dobre praktyki w danym kontekście, ale nie ma najlepszych praktyk (best practices).
- Ludzie pracujący wspólnie stanowią najważniejszą część każdego kontekstu projektowego.
- Projekty zmieniają się w czasie, ale często w nieprzewidywalny sposób.
- Produkt jest rozwiązaniem. Jeśli problem nie jest rozwiązany, to produkt nie działa.
- Dobre testowanie oprogramowania jest wyzwaniem intelektualnym.
- Tylko poprzez właściwy osąd i umiejętności, wykonywane wspólnie w całym projekcie, jesteśmy w stanie robić właściwe rzeczy we właściwym czasie tak, by skutecznie przetestować nasze produkty.
Definicja Context Driven Testing
Testerzy bazujący na kontekście wybierają cele testowania, techniki i dostawy (w tym dokumentację testową) poprzez analizowanie konkretnych sytuacji, włączając w to oczekiwania interesariuszy, którzy zlecili testowanie. Esencją testowania sterowanego kontekstem jest aplikacja właściwych dla danego projektu umiejętności i ocen. Szkoła testowania opartego na kontekście umiejscowiona jest na platformie społecznościowej, humanistycznej i etycznej.
Różnica między kontekstem ISTQB® a kontekstem CDT
Testerzy w ramach CDT odrzucają pojęcie "najlepszych praktyk", negując certyfikację i standaryzację.
Jeśli język angielski nie jest wam obcy polecamy wprowadzenie do tematu jednego z najbardziej znamienitych przedstawicieli szkoły CDT Jamesa Bacha.
W 52:40 Bach docenia Shmuela Gershona, który jest mówcą TestingCup 2016.
Więcej informacji na: http://context-driven-testing.com