Czego nauczyliśmy się po awarii Facebooka

Czego nauczyliśmy się po awarii Facebooka
...ale również Instagrama, Messengera i WhatsApp. Można wyciągnąć wiele wniosków i to nie tylko technicznych.

Co wiemy? 

  1. Awaria rozpoczęła się 05.10.2021 o 17:40 i trwała do około północy. 
  2. Była to dotychczas największa awaria tego pakietu serwisów społecznościowych i dotknęła zarówno użytkowników indywidualnych, jak i biznesowych. Możliwe, że odczuło ją 3 mld użytkowników.
  3. Prawdopodobną przyczyną awarii było błędne uaktualnienie protokołu wyboru najlepszej ścieżki routingowej - BGP.
  4. W związku z niedostępnością FB przeciążony został inny serwis społecznościowy: Twitter.
  5. Wykresy problemów z serwisu downdetector.pl

awaria-fb-1.jpgPojawiło się kilka naprawdę dobrych komentarzy w trakcie i po awarii. awaria-fb-2.jpgawaria-fb-3.jpgawaria-fb-4.jpg

Czego się nauczyliśmy?

  1. Niektórzy się nauczyli, że Facebook = Instagram = Messenger = WhatsApp.
  2. Niektórzy, którzy logowali się na inne serwisy przy pomocy konta na FB, dowiedzieli się, że to błąd.
  3. Niektórzy uświadomili sobie, jak bardzo uzależnieni są od tych serwisów.
     

To powinno Cię zainteresować