Trudna sztuka komunikacji z użytkownikiem

Trudna sztuka komunikacji z użytkownikiem
Tworzenie przyjaznych, prostych informacji komunikatów błędów to umiejętność bliska sztuce. Przykład jak można zrobić to lepiej.

Przede wszystkim pamiętajmy, że prosta komunikacja z użytkownikiem oszczędza mu czasu, a przez to pieniędzy. Im szybciej poinformujemy go o tym, co zrobił źle i jak się z tego wycofać, tym lepiej dla niego, a pośrednio i dla nas (zostanie z nami na dłużej). Im bardziej wymagające polecenie, tym większa szansa, że użytkownik się zrazi. Spójrzmy na prosty przykład poniżej.

microsoft-komunikat.jpgIle czasu potrzebujesz, aby zrozumieć, czego Microsoft od Ciebie oczekuje? Możliwe, że z rozpędu i ufając mu naciśniesz oznaczone na niebiesko "TAK", ale może się chwilę zastanowisz. 

Może pomyślisz, jaka forma byłaby łatwiejsza?

  • Chcesz, aby Cię wylogowywać?
  • Chcesz, aby Cię nie wylogowywać?
  • Nie chcesz, aby Cię wylogowywać?
  • Nie chcesz, aby Cię nie wylogowywać?

Wprowadzając do komunikatu negację, na którą można odpowiedzieć "Nie" lub "Tak", już narażamy użytkownika na poświęcenie kilku sekund na myśleniu, co chciałby wybrać.
 
Dlaczego więc nie postawić na komunikat, który będzie:

  • jednoznaczny
  • pozbawiony negacji i podwójnej negacji
  • krótki, zawierał możliwie najmniej słów i najmniej znaków
  • zrozumiały?

 ...czyli proste "Pozostań zalogowany?".

To powinno Cię zainteresować