TestingCup
Początki historii TestingCup sięgają kilku lat wstecz przed pierwszą edycją tego wydarzenia w 2013 roku. Koncept zorganizowania zawodów dla testerów pojawił się bowiem jeszcze w 2011 roku, kiedy podczas konferencji TestWarez SJSI wyszło z inicjatywą ufundowania grantu na realizację wydarzenia, mającego na celu promocję testowania oprogramowania w Polsce.
W tamtych czasach dostęp do wiedzy na temat testowania nie był tak powszechny, jak ma to miejsce obecnie. Zawód testera był stosunkowo mało znany, a niewielu spoza branży zdawało sobie sprawę z jego istnienia. W przeciwieństwie do programistów, których rola była powszechnie rozumiana, mało kto wiedział, kim jest tester, a tym bardziej że wśród testerów można było znaleźć wielu wybitnych ekspertów. Równocześnie większość dużych wydarzeń dedykowanych była głównie developerom. Szczególne emocje budziły hackathony, na których mogli dać popis swoimi umiejętnościami i zdobyć uznanie w środowisku, podczas gdy testerzy musieli zadowolić się jedynie wysłuchaniem prelekcji na branżowych konferencjach lub, czasami, uczestnictwem w warsztatach.
Niewiele osób wie, że oprócz najlepszych programistów, mamy też w Polsce bardzo wielu, światowej klasy, testerów. Jest wiele imprez, które dają szansę zmierzenia się w kodowaniu czy hakowaniu oprogramowania, a takiej, która daje szansę testerom na pokazanie umiejętności nie było nigdy - mówił Radek Smilgin.
W 2013 roku na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyło się inauguracyjne wydarzenie, które szybko, ku zaskoczeniu i zadowoleniu organizatorów, z lokalnej inicjatywy przekształciło się w unikatowe wydarzenie o międzynarodowym zasięgu. Od tej pory, przez kolejnych 7 lat, Polskę odwiedzali uznani eksperci, tacy jak James Lyndsay, Michael Bolton czy Rick Tracy.
Każdego roku testerzy mierzyli się z MrBuggym, aplikacją stworzoną specjalnie na potrzeby wydarzenia.
Pracowałem podczas niezliczonej ilości imprez testerskich, ale nigdy nie widziałem tak wielu osób testujących jednocześnie w jednym miejscu i dodatkowo zorientowanych na maksymalnej jakości. – mówił James Lyndsay.
Zadania konkursowe polegały na przetestowaniu aplikacji w oparciu o załączoną do niej specyfikację oraz zaraportowaniu odnalezionych defektów. Testy miały charakter formalny i eksploracyjny, a oceniane były zarówno raporty defektów, jak i raporty podsumowujące pracę. Uczestnicy mieli określony czas na znalezienie jak największej liczby defektów, jednak oceniana była nie tylko ilość, ale także ich krytyczność oraz jakość raportowania.
Każda wersja MrBuggy została przetestowana przez setki testerów, co czyni ją jedną z najlepiej przetestowanych aplikacji w historii!
Zawody utrzymywane były w duchu zdrowej rywalizacji, dawały szansę na naukę, networking a przede wszystkim dobrą zabawę. Uczestnicy mogli wykazać się kreatywnością i sprawnym myśleniem algorytmicznym, a przede wszystkim – wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem informatycznym.
Każda kolejna edycja wydarzenia to również unikatowe miejsca organizacji, takie jak Stadion Narodowy w Warszawie, Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach czy Międzynarodowe Targi Poznańskie. Co roku zawody kończyły się uroczystym wręczaniem nagród (pucharów i czeków pieniężnych).
Ostatnia edycja wydarzenia odbyła się w 2020 roku, z powodu pandemii - w formie online.
TestingCup Warsztat - dla firm
Teraz TestingCup powraca, by przerwać biurową monotonię oraz wprowadzić trochę adrenaliny i emocji do codziennej rutyny!
To największe wydarzenie w środowisku testerskim zostało przeformułowane na unikatowy warsztat dla firm, podczas którego testerzy z jednej firmy będą mieli okazję zmierzyć się z legendarną aplikacją MrBuggy, demonstrując swoją wiedzę i umiejętności.
To świetna okazja do wzmacniania więzi w zespole poprzez wspólną rywalizację i rozrywkę, oraz możliwość rozwijania kompetencji pracowników. Klimat zawodów stymuluje kreatywność i nieszablonowe myślenie, co przekłada się na efektywność w pracy.
Na potrzeby wydarzenia zdefiniowaliśmy scenariusz podstawowy, który można łatwo modyfikować.
- Forma: zawody stacjonarne zorganizowane w siedzibie Twojej firmy (opcjonalnie: wersja on-line).
- Liczba uczestników: warsztat dedykowany jest dla 20-30 indywidualnych uczestników (opcjonalnie: drużynowe).
- Aplikacja testowa: MrBuggy - aplikacja webowa (testowana po GUI), hostowana na serwerze lokalnym lub sieciowym (opcjonalnie: Twoja aplikacja )
- Ceremonia wręczania pucharów: uroczyste zakończenie z wręczeniem pucharów oraz dyplomów uczestnictwa.
- Czas trwania: 3 godziny - 1 godzina zawodów, 2 godziny na sprawdzanie, prezentację wyników i ceremonię wręczania pucharów (opcjonalnie: 8 godzin - 3 godziny zawodów, 5 godzin na sprawdzanie, prezentację wyników i ceremonia wręczania pucharów)
Scenariusz można dopasować do własnych potrzeb.
Na życzenie Klienta jesteśmy gotowi przygotować dedykowany scenariusz zawodów, dostosowany do specyfiki i potrzeb Twojej firmy, zarówno pod kątem scenariusza jak i czasu trwania wydarzenia.
Przykładowo zorganizujemy zawody poza siedzibą Twojej firmy na wyjeździe integracyjnym.
Co zapewniamy w ramach zawodów:
- aplikację testową
- instrukcję z konfiguracją sprzętu
- przygotowanie i konfiguracja środowiska na miejscu
- komitet sędziowski
- puchary oraz dyplomy dla uczestników.
Po stronie Klienta jest zapewnienie:
- sali
- skonfigurowanego według instrukcji sprzętu dla uczestników.
Z TestingCup wprowadzisz nową energię do swoich zespołów testerskich!
Razem stworzymy niezapomniane wydarzenie, które połączy rywalizację zespołową z rozwojem umiejętności w dziedzinie testowania oprogramowania.
Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły i dostosować ofertę do indywidualnych oczekiwań Twojej firmy!
Coś jeszcze?
Czy TestingCup w formie otwartych zawodów jeszcze kiedyś wróci? Może. Pamiętajcie, że przygotowania do niego zajmują rok więc damy znać z wyprzedzeniem. Mamy za to kilka innych pomysłów - rozważamy stworzenie Ligi TestingCup, w której mierzyć się będą mogły firmy. Ranking będzie budowany w oparciu o punkty zdobyte podczas małych zawodów. To tylko jeden z pomysłów. Obserwujcie TestingCup by wiedzieć co się u nas dzieje.
Zobacz też: TestingCup i Mr.Buggy. Historia.