QfIT czyli Quality for IT - nowa konferencja

QfIT czyli Quality for IT - nowa konferencja
W Polsce mówi się o jakości oprogramowania za mało. Za mało mówi się również o zarządzaniu jakością w odniesieniu do nowoczesnych metod. Czy Quality for IT to zmieni?
 

Celem konferencji QFit jest rozmowa o najważniejszych elementach jakości w IT – o jakości wspierającej biznes. Od jakości IT zależy zarówno doświadczenie użytkownika czy klienta (Customer Experience), jak i zdolność organizacji do szybkiego dostarczania produktów i usług.

Konferencja ma na celu stworzyć platformę wymiany wiedzy i doświadczeń, dzięki której biznes i edukacja zmierzy się z praktykami, zapozna się z realnymi przykładami tego, jak można tworzyć jakość w IT, jakim wyzwaniom trzeba stawić czoła (nie tylko technicznym czy finansowym, ale i typowo psychologicznym).

Program konferencji będzie tak ustalony, by podejmować tematy dotyczące zarówno podstaw samego procesu zarządzania jakością, najbardziej popularnych narzędzi i technik, jak i zaawansowanego zastosowania technik eksperckich. W programie organizatorzy położą duży nacisk na rzeczywiste studia przypadku, umożliwiające analizę prawdziwych wyzwań jakościowych oraz podjętych działań. Chcą także pokazać, jak można w IT skutecznie skorzystać z projakościowych inspiracji z innych, dojrzałych dziedzin.

QFit to konferencja dla osób mających świadomość znaczenia jakości IT w biznesie lub doceniających rolę jakości i pragnących uzyskać w tym temacie więcej kompetencji. Organizatorzy zapraszają menedżerów i ekspertów firm tworzących i wdrażających oprogramowanie, przedstawicieli organizacji audytujących i związanych z kontrolą jakości oraz przedstawicieli organów szkolnictwa wyższego.
 

Tematyka - Aspekty jakości

Organizacyjne

  • Jak mądrze mierzyć jakość w IT czyli benchmarki i mierniki jakości – żeby pilnować tego, co ważne i by miara nie stałą się ważniejsza od zasadniczego celu
  • Planowanie zapewnienia jakości – budowanie procesu i planowanie niezbędnych poziomów kosztowych – czy to da się w ogóle zrobić
  • Quick wins, czyli co można szybko osiągnąć, nieraz niedużym kosztem
  • Efektywne procesy i zespoły IT

 

Biznesowe

  • Customer Experience w kontekście jakości IT i UX (User Experience) – jak tym zarządzać, jak to mierzyć
  • Time to market – jak bardzo zależy od jakości w IT, jakości procesów, jakości prac działów IT
  • Bezpieczeństwo w drodze zapewnienia jakości, czyli jak sprawić, by rozwiązania IT były bezpieczne dzięki właściwemu ich tworzeniu (Secure by Design)
  • Dług technologiczny – czy zaciągamy go będąc w pełni świadomymi warunków spłaty?
  • Jakość w kontekście zarządzania ryzykiem
  • Zarządzanie wartością dla klienta

 

Projektowe

  • Jakość w świecie Agile – czy metody zwinne rzeczywiście pozwalają tworzyć lepsze oprogramowanie, a zespoły projektowe szczęśliwszymi
  • Jakość a metodyki, np. ITIL

 

Informatyczne

  • Wydajność i efektywność aplikacji – ścieżka dojścia do optymalnych rozwiązań

 

Tematyka - Konteksty jakości:

  • Z czego wynika nasze „polskie” podejście do jakości – czyli jak ważny jest kontekst kulturowy
  • Testerzy mają swoje certyfikaty i zdefiniowaną ścieżkę rozwoju zawodowego – tymczasem eksperci od jakości oprogramowania już nie. Dlaczego, z czego to wynika?
  • Inspiracje jakościowe z innych branż – lekcje dla IT
  • Oprogramowanie na urządzenia wbudowane – jakościowy wzorzec metra czy osobny świat

 

Więcej na stronie organizatorów: http://qfit.pl/

 

testerzy.pl objęli patronat nad wydarzeniem, a dla naszych czytelników czeka 15% zniżka (na hasło "testerzy").

To powinno Cię zainteresować