Aplikacja Animal Helper – 112 dla zwierząt

Aplikacja Animal Helper – 112 dla zwierząt
Trwają prace nad budową aplikacji Animal Helper, która ma być prawdziwą rewolucją w zakresie ratowania zwierząt. To bardzo ważna i potrzebna inicjatywa.

Sam pomysł pojawił się ponad rok temu, a od kilku miesięcy nabiera on realnych kształtów. Z inicjatywą wyszła Fundacja Psia Krew, która przeprowadziła zbiórkę na rzecz utworzenia aplikacji i którą udało się zakończyć kilka dni temu. Dzięki temu Animal Helper, który ma działać jak numer 112 dla zwierząt, wkrótce będzie mógł zostać uruchomiony testowo w pierwszym województwie.

Główne zadania

Podstawowym celem aplikacji ma być ratowanie życia i zdrowia zwierząt – pozwoli ona skrócić czas reakcji w przypadku zagrożenia ich życia, a także pomóc zbudować prozwierzęce społeczeństwo, wyczulone na krzywdę bezbronnych czworonogów. Adam Van Bendler, jeden z pomysłodawców projektu mówi: "W Polsce brakuje czegoś na wzór numeru 112 dla zwierząt. Ludzie nie wiedzą, gdzie dzwonić gdy widzą ranne, chore, zagubione czy zagłodzone zwierzę. Panuje chaos, a obieg informacji jest powolny, przez co zwierzęta w potrzebie w większości przypadków otrzymują pomoc zbyt późno lub nie otrzymują jej wcale."

Darmowa aplikacja Animal Helper ma działać więc na podobnej zasadzie, jak Wojewódzkie Centra Powiadamiania Ratunkowego. Poza pełnieniem funkcji 112 dla zwierząt, będzie posiadała również wiele innych przydatnych funkcjonalności. Drugim, ważnym filarem ma być centrala ze specjalnie przeszkolonymi pracownikami, do których trafią zgłoszenia formularzowe i telefoniczne przesyłane przez użytkowników aplikacji. 

Po zakończonej sukcesem zbiórce rozpoczyna się pierwsza faza testów, która pomoże jeszcze bardziej udoskonalić aplikację. Po niej przyjdzie czas na drugą, obejmującą już centralę z prawdziwego zdarzenia. 

Jak będzie działać aplikacja?

Do najważniejszych funkcji Animal Helper należeć będą:

  • Zgłaszanie telefoniczne – otrzymane zgłoszenie zostanie przekierowane do odpowiednich dla danej lokalizacji i rodzaju zdarzenia służb lub organizacji charytatywnych,
  • Zgłaszanie przez formularz - zgłoszenie przez formularz pozwoli w kilku krokach zgłosić zdarzenie wraz ze zdjęciem lub filmem, dokładną lokalizacją, rodzajem zdarzenia i jego opisem,
  • Dodawanie zdjęć i filmów - podczas wypełniania formularza zgłoszenia, aplikacja bezpośrednio przekieruje użytkownika do funkcji aparatu lub galerii zdjęć,
  • Dokładna lokalizacja - aplikacja "na gorąco" przekaże dokładne miejsce zdarzenia przy użyciu modułu GPS, dzięki czemu powiadomione służby szybciej dotrą na miejsce zdarzenia,
  • Śledzenie zgłoszenia - pracownicy centrali, do których trafią zgłoszenia formularzowe i telefoniczne, będą monitorować sprawę: aktualizować statusy i kontaktować się ze służbami, by użytkownicy wiedzieli na bieżąco, co dzieje się z ich zgłoszeniem,
  • Baza kontaktów - w przypadku zgłoszeń telefonicznych, jeżeli zaistnieje taka konieczność lub wola użytkownika – aplikacja będzie podpowiadała, w zależności od regionu, szereg numerów lokalnych służb interwencyjnych,
  • Baza porad - użytkownik znajdzie w aplikacji wskazówki prawne, weterynaryjne, zoopsychologiczne oraz porady pierwszej pomocy; wszystko to będzie wsparte infografikami dla łatwiejszego przyswajania informacji,
  • Baza placówek - w aplikacji znajdzie się też baza adresów przydatnych dla właścicieli zwierząt, czyli między innymi lecznice, schroniska, sklepy zoologiczne, restauracje, hotele i inne miejsca przyjazne zwierzętom.

Testerzy, wszystkie ręce na pokład

W najbliższym czasie ruszy pierwsza faza testów aplikacji, do której dołączyć można poprzez wypełnienie formularza https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdLkv4cloCVL3giqztU62NDJxceKziuFdqhG_EBL64Sk5mQ_w/viewform

Na tym etapie w testach będzie mogło wziąć udział 1000 użytkowników, a chętni będą mogli pobrać aplikację na swoje smartfony, "przeklikać" ją i przetestować. Kolejna faza testów, która zaplanowana jest na początek przyszłego roku, będzie wiązała się już z uruchomieniem centrali. Rekrutacja jej pracowników ruszy w ciągu najbliższych kilku tygodni. 

Już niedługo aplikację będzie można pobrać już ze sklepów AppStore i Google Play, ale pełna funkcjonalność i możliwość zgłaszania będzie dostępna tylko w województwie pomorskim oraz mazowieckim. Trzecia faza to wydanie finalnej wersji aplikacji obejmującej swoją funkcjonalnością całą Polskę.
 

Źródła:
https://www.animalhelper.pl/juz-niebawem-pierwsza-faza-testow-aplikacji-animal-helper/
https://www.animalhelper.pl/
https://www.facebook.com/animalhelperpl
https://fundacjapsiakrew.pl/

To powinno Cię zainteresować