Przedstawiamy jedynie kilka cytatów z mediów, które pokazują co mogą napotkać osoby próbujące złożyć prosty wniosek.
W związku z dużą liczbą skł. wniosków przez Emp@tię może wystąpić chwilowe spowolnienie w składaniu wniosków. - Ministerstwo Rodziny.
Nie można było wejść na stronę rządową, kłopoty sprawiały również internetowe systemy niektórych banków. - TVN24.
Strona http://www.mBank.pl działa już poprawnie. Nadal mamy problemy z wnioskami internetowymi. Prosimy Was o cierpliwość, pracujemy nad tym, żebyście znów mogli składać wnioski. - mBank.
Rano nie działała "Empatia", ale sprawdziliśmy: przed południem strona już się odpalała. Ładowanie podstron trwa bardzo długo, ale można się zalogować. Nie ma jednak gwarancji, że uda się doprowadzić rejestrację do końca. - Money.pl.
Rodzice alarmują w internecie, że kilka banków ma problem z obsługą wniosków o świadczenie 500 plus. Oświadczenia nie da się wypełnić za pomocą bankowości internetowej. - Super Express.
Awarii nie udało się uniknąć np. bankowi ING. Na swoich stronach nadal informuje: "z powodu dużego obciążenia systemu, nasze wnioski pracują wolniej niż zwykle (sic!). - dziennik.pl.
Itd.
O problemach informowała również Kinga Witko na swoim twitterze:
Hej
@MRPiPS_GOV_PL chyba coś Wam nadal nie idzie ze znakomitym portalem #empatia #pincet#defektDnia#testowanie@testerzy
Przykłady błędów można było również znaleźć na naszym koncie na Twiterze:
- https://twitter.com/testerzy/status/1145981621843181569
- https://twitter.com/testerzy/status/1145649083903856640
Obecna sytuacja pokazuje tragiczną infrastrukturę zaprojektowanego rozwiązania informatycznego. Sednem nie są jednynie problemy przy próbie złożeniu wniosku, co sporwadza się jednynie do przesłania prostego formularza, a przy wielokrotnym uruchomieniu może spowodować przytkanie się systemu. Prawdziwym problemem jest to, że osoby składające wniosek na 500+ są w stanie zablokować lub uniemożliwić posługiwanie się systemem innym użytkownikom, którzy nie są zainteresowani świadczeniami. Architektura systemów jest nieporwana w swoich fundamentach, skoro użytkownik może mieć problem z zalogowaniem się do swojego konta czy też wykonania jakiejś operacji w PUE, niezwiązanej ze składaniem wniosku. Wystawia to niestety bardzo negatywną ocenę ludziom odpowiedzialnym za stworzenie tych systemów i każe zadać pytania o nasze bezpieczeństwo w czasie ataku hakerskiego na te systemy. Skoro mogą one być praktycznie wyłączone przez wykonanie prostych operacji to co czeka nas w czasie celowej prób ich zablokowania?