Capgemini podbija rynek testów

Capgemini podbija rynek testów
Capgemini planuje wprowadzenie utworzenie jednego z najobszerniejszych zestawów dedykowanych praktyk związanych z testowaniem oprogramowania.

Źródło: Komputerpc.pl, http://www.komputerpc.pl/aktualnosci/index.php?key=rozwin&id=3273

Autor: Lewand 

Przedsięwzięcie wspierane jest przez ponad 6 400 specjalistów ds. testowania na całym świecie oraz przez kolejne 11 000 specjalistów ds. aplikacji, w 30 krajach.

W ramach dedykowanych usług testowania Capgemini i Sogeti oferują najlepsze w swojej klasie rozwiązania do testowania oprogramowania. Firma Capgemini wniosła do projektu gruntowną znajomość sektora, swój globalny zasięg oraz zdolność przenoszenia procesów do odległych lokalizacji, a także udokumentowane osiągnięcia jako ceniony przez klientów partner oferujący konsultacje w zakresie testowania. Przy opracowaniu rozwiązań wykorzystano też sprawdzoną metodologię firmy Sogeti i jej partnerskie relacje w branży, w której zdobyła reputację jednego z liderów rynku testowania. Aby ułatwić klientom na całym świecie dostęp do rozwiązań opartych na najnowszych technologiach, firmy Capgemini i Sogeti utworzyły również Centrum kompetencyjne ds. testowania (Testing Center of Excellence) w Indiach, zatrudniające 2 100 dedykowanych specjalistów.

Organizacje kładą coraz większy nacisk na szybkie wprowadzanie nowych technologii i aplikacji, umożliwiających dostarczenie użytkownikom końcowym nowych produktów i usług. To sprawia, że usługi związane z testowaniem oprogramowania to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów usług IT – mówi Marek Woźny wiceprezes i COO Capgemini Polska. Według analityków zewnętrznych oraz firmy doradczej NelsonHall do roku 2013 rynek ten może być wart ponad 11,2 miliarda USD .

Zintegrowane usługi testowania zapewnią organizacjom sprawdzone, uporządkowane podejście do testowania i gwarancji jakości oprogramowania, oparte na opracowanej przez Grupę strukturalnej metodyce TMap® (Test Management Approach). Połączenie strategicznego wszechstronnego testowania oraz dokładnego przeprowadzania testów umożliwia nawet 30-procentową redukcję kosztów projektowania
i serwisowania oprogramowania, a także: skrócenie czasu wprowadzenia na rynek o około 15 procent, poprawienie jakości oraz znaczące ograniczenie ryzyka technicznego i biznesowego. O unikalnym charakterze oferowanych przez Grupę usług serwisowych świadczą: gwarancja osiągnięcia namacalnych rezultatów, połączenie skali, elastyczność oraz wgląd w prowadzoną działalność.

Dzięki połączonym usługom testowania oferowanych przez firmy Capgemini i Sogeti rosnąca liczba klientów zyska pewność, że systemy i usługi kluczowe dla ich firm działają w sposób efektywny i bezproblemowy. Umożliwia to osiąganie celów biznesowych organizacji przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów i spełnieniu wymogów ustawowych. W zakresie oferowanych rozwiązań mieszczą się zarządzane usługi testowania (Managed Testing Services), przeprowadzanie specjalistycznych testów oraz optymalizacja procesów testowania (z wykorzystaniem TPI® oraz modeli koncepcji biznesowej) wspierane przez globalnych partnerów: HP, IBM oraz Microsoft.

Dzięki silnej obecności w Europie, Azji, Ameryce Północnej a także poprzez Rightshore® – rozbudowaną sieć usług rynku offshore firmy Capgemini – klienci uzyskają dostęp do dedykowanych zespołów
ds. dostaw. Posiadają one gruntowną wiedzę dotyczącą tego sektora, starannie dobraną do celów biznesowych danej firmy.

Firmy Capgemini i Sogeti, specjalizujące się w dostarczaniu usług testowania od dwudziestu lat, mają na swoim koncie znaczące inwestycje w specjalistyczne centra badawczo-rozwojowe w Stanach Zjednoczonych, Holandii i w Indiach. Obie firmy zaangażowane były również w projekt świadomego przywództwa, w tym w ostatni wspólny World Quality Report opracowany we współpracy z HP , oraz w przygotowanie licznych książek dotyczących testowania . Capgemini i Sogeti mogą poszczycić się wieloma udokumentowanymi osiągnięciami w dziedzinie projektowania innowacyjnych rozwiązań zorientowanych na działalność biznesową. Umożliwiają one spełnianie ciągle ewoluujących wymagań biznesowych. Odbiorcy tych rozwiązań to ponad 500 renomowanych firm na całym świecie, działających w rozmaitych branżach, w tym w sektorze usług finansowych, telekomunikacyjnych oraz w sektorze publicznym.

La Banque Postale współpracuje z firmą Sogeti od trzech lat . Dzięki dedykowanemu centrum testowemu w Bordeaux Sogeti zapewnia przeprowadzanie (na życzenie) testów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów, takich jak firma La Banque Postale. Przedsiębiorstwo – dzięki wsparciu Sogeti – mogło w sposób efektywny wprowadzić na rynek produkty i usługi w 2010 r. Naszym celem jest dostarczanie naszym klientom jak największej liczby usług, przy jednoczesnym zachowaniu naszych wartości. Dokładamy wszelkich starań, by nasze usługi były w każdej chwili dostępne dla wszystkich naszych klientów, bez względu na lokalizację – mówi Philippe Blin, CIO w firmie La Banque Postale. Przewiduję, że połączenie sił firm Capgemini oraz Sogeti zapewni nam punkt kontaktowy umożliwiający aktywowanie zasobów testowania w ramach całej grupy Banque Postale, komplementarny wobec naszego wewnętrznego działu testowania. Pomoże nam to wzmocnić zaufanie, jakie klienci pokładają w naszym unikalnym modelu bankowym, oraz ułatwi realizację naszych celów korporacyjnych, takich jak: oszczędność czasu, redukcja kosztów oraz stymulowanie dalszego rozwoju – dodaje Blin.

Firmy zdają sobie sprawę, że rozwój oprogramowania i aplikacji oraz zarządzanie nimi są niezwykle istotne zarówno z biznesowego, jak i z technicznego punktu widzenia. Stanowią fundament dla głównej oferty organizacji, a przez to umożliwiają budowę marki i jej reputacji – ocenia Hans Van Waayenburg, kierownik działu globalnych usług testowania (Global Testing Services) w firmie Capgemini i Sogeti. Dzięki wprowadzeniu naszych rozszerzonych usług testowania ułatwiamy organizacjom maksymalizację zwrotu z inwestycji w systemy IT. Pozwala nam to spełniać wymagania klientów, umożliwiając im szybsze wprowadzenie towarów na rynek oraz znaczącą redukcję kosztów – dodaje.

Wprowadzenie zintegrowanych usług serwisowych wyznacza trzeci etap opracowanej przez Capgemini inicjatywy rozwoju, będącej częścią zaprezentowanego pod koniec 2009 roku programu „Business as Unusual”. Utworzone zostały już linie usług – Zarządzanie informacjami biznesowymi (Business Information Management) i Usługi związane z cyklem życia aplikacji (Application Lifecycle Services)
a także usługi związane z przekształceniem struktury informacyjnej: (Infostructure Transformation Services) oraz Usługi typu Smart Energy (Smart Energy Services).

Konsekwencja, z jaką Capgemini dostosowuje swoją ofertę do najnowszych trendów technologicznych i organizacyjnych, wychodząc jednocześnie naprzeciw bieżącym i spodziewanym oczekiwaniom klientów, przyczynia się do umocnienia naszej pozycji lidera w sektorze doradztwa technologii informatycznych – ocenia Marek Woźny z Capgemini.

Według szacunków firmy Capgemini pięć strategicznych produktów ma w 2010 roku wygenerować 800 milionów euro dodatkowych przychodów.

 

To powinno Cię zainteresować