Down for Maintenance, czyli jak obsłużyć przerwy w działaniu stron

Down for Maintenance, czyli jak obsłużyć przerwy w działaniu stron
Polskim firmom zdarza się aktualizować strony i traktować to jako standardową procedurę. Niestety, nie jest to dobre rozwiązanie... 

 Możliwe sposoby aktualizacji:

  • Sposób I (nieprofesjonalny): "Wyłącza" się stronę, robi się aktualizację i potem się ją "włącza".
  • Sposób II (profesjonalny): Przygotowuje się dobrą stronę z informacją o aktualizacjach i pisze się kiedy strony wrócą do normalnego funkcjonowania.

Aktualizacja to nie tylko dobry komunikat, ale również dobre dogranie czasu, kiedy procedura jest wykonywana.

 

Do napisania tego tekstu zachęciły nas dwa zdarzenia:

1. Przeniesienie stron Zakładu Komunikacji Miejskiej na nowy serwer. Przeniesienie, które ma miejsce w poniedziałek, czyli wtedy gdy wszyscy szukają tam informacji.

Przygotowany komunikat mówi: "Strona została zablokowana, miesięczny limit transferu danych został przekroczony!"

Więcej na ten temat >>

2. Aktualizacja stron Deutsche Banku. Co prawda strona zrobiona jest poprawnie, ale jaki bank robi aktualizację w środku dnia?! Tylko taki, które chce się znaleźć na czołówkach portali.

Więcej na temat >>

 

 

To powinno Cię zainteresować