Volkswagen, czyli dlaczego nie warto oszukiwać na testach?

Volkswagen, czyli dlaczego nie warto oszukiwać na testach?
Historię Volkswagena, który jedną aferą stracił miliardy euro i zaufanie milionów klientów na całym świecie, znają już wszyscy zainteresowani branżą motoryzacyjną. Co, z perspektywy testerskiej, zrobił VW i jakie płyną z tego wnioski?
 

W dużym skrócie można powiedzieć, że Volkswagen korzystał z oprogramowania (przygotowanego przez firmę Bosch), by w chwili kontrolowania emisji spalin wyniki mieściły się w akceptowanej normie. Wiele osób, które kupiło samochody diesel Volkswagena miało więc poczucie, że korzysta z ekologicznego samochodu, gdzie realnie ich samochody wydzielały znacznie więcej spalin, niż mogłoby to wynikać z testów. VW już zapłacił sporo za tę aferę, a przyjdzie mu zapłacić jeszcze więcej. Realnie zapłaci praktycznie cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, który utracił dobre imię w oczach wielu klientów.

W oświadczeniu Volkswagena czytamy: "Volkswagen usilnie pracuje nad wyjaśnieniem wszelkich nieprawidłowości związanych z montowanym w silnikach diesla oprogramowaniem." oraz, że "[...] w przypadku samochodów wyposażonych w silnik typu EA 189 pojawiają się pewne rozbieżności pomiędzy wartościami osiąganymi podczas kontroli spalin, a wartościami osiąganymi podczas rzeczywistego użytkowania samochodu."

Na czym polegało oszustwo Volkswagena >>

 

Fakty z dieselgate:

  1. VW stworzył produkt, który nie spełniał standardów i norm.
  2. VW już na testach musiał się zorientować, że produkt jest niskiej jakości. Musiał więc ukryć wyniki testów posługując się oprogramowaniem, które maskowało realne parametry w systemie.
  3. VW, mając pełną świadomość niskiej jakości produktu, jaki wyprodukował, postanowił wypuścić go na rynek.
  4. VW zakładał, że nikt się nie dowie, jak słabej jakości produkty wytworzył. Udało się to ukrywać przez sześć lat.
  5. Agencje powołane do kontroli producentów (np. amerykańska EPA) nie były w stanie przeprowadzić testów, które ujawniłyby oszustwo.

 

Wnioski:

  1. Testy ujawniają problemy z jakością.
  2. Nie warto udawać, że ma się o produkt spełniający standardy i normy.
  3. Nie warto oszczędzać na jakości.

 

Ostrożne szacunki mówią, że Volkswagen za tę lekcję zapłaci około 30 miliardów euro.

 

 

 

Volkswagen w Wikipedia >>

 

PS.

 

7841

Powiązane szkolenia

05-06
czerwca
2023
Jarosław Hryszko
online
Praktyka testowania
1 750PLN
Testowanie aplikacji internetowych
12
Wolnych miejsc
Rezerwuj
06-07
marca
2023
Arnika Hryszko
online
Praktyka testowania
1 770PLN
Testowanie użyteczności
9
Wolnych miejsc
Rezerwuj
20-21
kwietnia
2023
Rafał Stańczak
online
Dobre praktyki testowania
1 700PLN
Testowanie w metodykach Agile
12
Wolnych miejsc
Rezerwuj
23-24
marca
2023
Krzysztof Kołodziejczyk
online
Praktyka testowania
1 770PLN
Testowanie aplikacji mobilnych - Android
9
Wolnych miejsc
Rezerwuj
12-13
czerwca
2023
Krzysztof Skarbiński
online
Automatyzacja testowania
1 800PLN
Testowanie REST API dla początkujących w języku python
11
Wolnych miejsc
Rezerwuj
27-28
lutego
2023
Krzysztof Kołodziejczyk
online
Języki programowania dla testerów
1 800PLN
JavaScript dla testerów oprogramowania
9
Wolnych miejsc
Rezerwuj
24-26
kwietnia
2023
Krzysztof Kołodziejczyk
online
Praktyka testowania
3 000PLN
Tester gier
11
Wolnych miejsc
Rezerwuj
13
marca
2023
-09
kwietnia
2023
Krzysztof Kołodziejczyk
online
Automatyzacja testowania
5 500PLN
Praktyka automatyzacji testowania
5
Wolnych miejsc
Rezerwuj

To powinno Cię zainteresować