Baza wiedzyArtykuły

"Free Guy"

Takie filmy przybliżają ludziom, jak robi się gry i jak pracuje się w IT. Atrakcyjnie, na wesoło, z wybuchami, ale i z odrobiną technikaliów.

Jak tworzone są pytania egzaminacyjne ISTQB®? Zasada 3

Zasada 3. Każdy cel nauczania ma przypisany tzw. poziom K, od którego zależy trudność pytania.

Raportowanie testowania bez przypadków

To, co udało się przetestować i z jakim rezultatem jest ważną informacją projektową. Trzeba ją umiejętnie przekazać.

ISO 26262 - bezpieczeństwa funkcjonalne pojazdów

Firmy działające w branży motoryzacyjnej tworzą coraz nowsze i bardziej zaawansowane systemy i układy, jak np. automatyczne włączanie świateł samochodowych, inteligentne układy wspomagania jazdy, czy multimedialne systemy infotainment. Wszystko po to, aby zwiększyć bezpieczeństwo, przyjemność oraz komfort prowadzenia pojazdu.

Pytania rekrutacyjne dla testera

Idziesz na rozmowę kwalifikacyjną na testera oprogramowania i nie wiesz czego się spodziewać? Przedstawiamy zbiór pytań dla juniora, mida oraz dla kierownika testów. Są tu zarówno pytania miękkie, jak i mocno techniczne.

Marnotrawstwo w testach oprogramowania

Testowanie oprogramowania jest działaniem nieskończonym, dlatego też wszystkie aktywności muszą być optymalizowane. Należy unikać marnotrawstwa czasu, pieniędzy i zasobów. Oto kilka przykładów, kiedy brak efektywności generuje niepotrzebną pracę.

Automatyzacja testów nie zastąpi testowania

Choć automatyzacja jest odmieniana przez wiele przypadków w kontekście przyszłości rynku pracy, to jednak automatyzacja testowania jest jedynie ślepą uliczką ewolucji.

Jak tworzone są pytania egzaminacyjne ISTQB®? Zasada 2

Zasada 2. Każde pytanie egzaminacyjne pokrywa konkretny cel nauczania lub słowo kluczowe.

Awarie kaskadowe, o wspólnej przyczynie, (nie)zależne i wiele innych

Czy wiesz, że awarie można również skategoryzować? Oto popularne definicje i wyjaśnienia awarii ze standardu ISO 26262.

Dzień Testera i promocja na szkolenia

9 września świętujemy Międzynarodowy Dzień Testera, na pamiątkę pierwszego "rzeczywistego" buga, znalezionego przez Grace Hopper wewnątrz komputera Mark II w 1947 roku, w Laboratorium Obliczeniowym na Uniwersytecie Harvarda.