W tym roku organizatorzy zamienili Światowy Dzień Jakości w Światowy Tydzień Jakości i, jak co roku, mamy nowy temat przewodni.
Czynniki ESG stają się priorytetem w programach biznesowych i rośnie świadomość, jak bardzo wpływają one zarówno na podejmowanie decyzji, jak i na wartość dla interesariuszy. ESG obejmuje:
- politykę zarządzania,
- regulacje,
- postawy klientów i konsumentów,
- postawy i wymagania inwestorów,
- aktywność i wpływ grup nacisku.
Zdaniem CQI, czyli organizatora wydarzenia, zrównoważony rozwój musi zostać wbudowany w kulturę firmy, a kiedy to się stanie, to stanie się to szansą na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i zyskanie na reputacji. Firmy świadome społecznie tworzą wartość dla swoich klientów poprzez innowacyjność, ulepszanie swoich produktów i usług. Pomaga im to spełnić normy środowiskowe i społeczne.
Jak, jako specjalista ds. zarządzania jakością, możesz pomóc swojej organizacji?
- Rozpoznaj kwestie środowiskowe i społeczne oraz ich wpływ na jakość, którą musisz dostarczać swoim klientom.
- Osadź potrzeby i oczekiwania dotyczące zrównoważonego rozwoju w procesach i planach poprzez system zarządzania organizacją.
- Wprowadzaj innowacje, projektując produkty i usługi, które są opłacalne ekonomicznie i trwałe.
- Monitoruj, mierz i raportuj, w jaki sposób korzystasz ze zrównoważonego rozwoju, aby uczynić twoją firmę silniejszą i poprawić jej rynkową reputację.
- Spełnij wymagania i cele dotyczące zrównoważonego rozwoju.
- Stale poprawiaj swoje wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju.