Do najważniejszych zalet takiego rozwiązania należy oszczędność czasu (np. jeśli dobierzemy odpowiednią liczbę symulatorów tak, aby nie spowalniały one działania całego systemu MacOS, to długość trwania testów zależna będzie od najwolniejszego urządzenia, a nie od liczby urządzeń w kolejce do testów) i uzyskanie wyników testów z kilku urządzeń w podobnym czasie. Dzięki temu zwiększamy pokrycie platform przez testy, jednocześnie nie wzbudzając złości developerów (“Dlaczego to tyle trwa?!”). W trakcie prezentacji pokażę krok po kroku jak dla wybranego narzędzia do tworzenia testów UI można zrównoleglić testy poprzez: instalację potrzebnych zależności w systemie, dodanie odpowiednich skryptów do repozytorium aplikacji. Opowiem również jak dostosować rozwiązanie pod konkretne urządzenia oraz wersje systemów. Zaprezentuję też działanie w środowisku ciągłej integracji. Dodatkowo pokażę jak w ramach swojego samorozwoju rozwinąłem początkową ideę.
O autorze: Tester aplikacji na iOS/Android/W10M, śledzący z zapartym tchem wszelkie nowinki technologiczne. Pracuje w Allegro na stanowisku Starszego Inżyniera Testów Oprogramowania i obecnie najwięcej czasu spędza przy testach automatycznych dla platformy iOS. Użytkownik smartfonów od 10 lat, świat testowania zgłębia od 5.