Praktyka testowania

Testowanie użyteczności

2 dni (2 x 8 h)
09:00 - 17:00
polski
polski

Cel nauczania

Szkolenie ma na celu zapoznać uczestników z najważniejszymi narzędziami i metodami budowania użytecznego interfejsu użytkownika. Jest on bowiem kluczem do komercyjnego sukcesu aplikacji oraz urządzenia, ponieważ stopień trudności użycia danego narzędzia przekłada się bezpośrednio na stopień niezadowolenia użytkownika.

Zakres tematyczny

  • Czym jest użyteczność?
    • Definicja użyteczności i UX
    • Użyteczność jest inwestycją
    • Czynnik ludzki
  • Interfejs
    • Aplikacja internetowa
    • Aplikacja desktopowa
    • Aplikacja mobilna
  • Proces użyteczności w oparciu o User-Centered Design
    • Analizy użyteczności
    • Wymagania użytecznościowe
    • Relacja użyteczność a wymagania funkcjonalne
    • Metody zbierania wymagań
    • Projektowanie użyteczności
    • Prototypy
    • Projektowanie zespołowe
    • Testowanie użyteczności
    • Błędy użyteczności
    • Planowanie testów
    • Miary w testowaniu
    • Testowanie prototypu
    • Ocena ekspercka w oparciu o standardy (heurystyki Jakoba Nielsena, normy ISO i inne standardy)
    • Testowanie z nieświadomym użytkownikiem
    • Testowanie z użytkownikiem
    • Projektowanie scenariuszy
    • Moderacja spotkania
    • Laboratorium użyteczności (pomieszczenia testowe, sprzęt do testów, eye tracking itd.
  • Narzędzia testowania użyteczności (darmowe i komercyjne)

Przy zamówieniu kursu „Testowanie użyteczności” dla grupy zorganizowanej istnieje możliwość zmodyfikowania tematyki szkolenia po konsultacji i we współpracy z trenerem. Taki kurs może pokrywać w szerszym zakresie następujące tematy:

  • Użyteczność intranetów
  • Użyteczność aplikacji desktopowych
  • Użyteczność aplikacji internetowych
  • Użyteczność aplikacji mobilnych
  • Użyteczność poczty elektronicznej i newsletterów
  • Użyteczność interfejsów sprzętu elektronicznego

Oferujemy możliwość nauki poprzez testowanie użyteczności w środowisku pracy Klienta – nasz trener pracuje wraz z kursantami w organizacji Zamawiającego ucząc, jak optymalizować istniejące interfejsy.

Czas, zakres i cena negocjowane są indywidualnie.

Jak się przygotować

Kto może wziąć udział?

Szkolenie jest odpowiednie dla testerów oprogramowania, projektantów UX/UI, osób zajmujących się optymalizacją witryn oraz wszystkich, dla których użyteczność aplikacji nie jest bez znaczenia.

Wymaganiem dla uczestników szkolenia jest znajomość podstawowych informacji o interfejsie aplikacji lub urządzeń.

Jak się przygotować? 

Uczestnicy proszeni są przygotowanie własnych laptopów zgodnie z instrukcją przygotowaną przez trenera szkolenia.
 

Metody nauczania

Warsztat i szkolenie połączone z praktycznymi przykładami z projektów użytecznościowych.

Prowadzący: jedynie praktycy o umiejętnościach mentorskich i coachingowych.

Materiały edukacyjne

Będąc uczestnikiem szkolenia „Testowanie użyteczności (Usability Testing)”otrzymasz komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych w formie prezentacji opisującej zagadnienia omawiane podczas szkolenia oraz pełen dostęp do materiałów elektronicznych na platformie edu.ittraining.pl.

Korzyści

  • Nabędziesz umiejętność samodzielnego projektowania i/lub testowania interfejsów.
  • Nauczysz się planować, raportować i analizować dane.
  • Będziesz wiedział, jak moderować testy z użytkownikami.
  •  Dowiesz się jak wykorzystywać pozyskane informacje do wdrażania zmian w interfejsie oraz jak optymalizować interfejsy.
  • Nauczysz się modyfikować UI pod kątem potrzeb użytkownika.

Trenerzy