Projektowanie testów nie jest łatwe i często wymaga kreatywności. W związku z badaniami nad kreatywnością testerów, prowadzonymi na Uniwersytecie Jagiellońskim Adam Roman prosi o pomoc i wypełnienie ankiety, w której należy ocenić określone pomysły testowe dla zadanych scenariuszy. Ankietę mogą wypełnić zarówno testerzy jak i kierownicy testów.
Wypełnienie ankiety powinno zająć nie więcej niż 45 minut. Wyniki będą opublikowane również w formie artykułu.
Ankieta jest anonimowa i dostępna pod linkiem: https://goo.gl/forms/QEwZflZokwMIHXv33
Na stronie http://ww2.ii.uj.edu.pl/~roman/OpisProblemow.pdf znajduje się opis dwóch problemów testowych. Przeczytaj je, a następnie zapoznaj się z pomysłami (ideami) testowymi podanymi w kolejnych dwóch sekcjach ankiety (odpowiednio dla Problemu 1 i Problemu 2). Oceń każdą z tych idei w skali 1, 2, 3, 4, gdzie liczba ta oznacza stopień kreatywności danej idei testowej. Przez kreatywność rozumiemy: pomysłowość, nieoczywistość pomysłu, zdolność testu do wykrywania potencjalnych awarii itp. Poniższe pomysły testowe nie są przypadkami testowymi, są jedynie ogólnymi ideami (warunkami testowymi) do sprawdzenia/przetestowania. Nie oceniaj formalnej struktury tych idei, jedynie poziom ich kreatywności, zgodnie z poniższą skalą:
1 = pomysł trywialny, oczywisty, typowy, narzucający się. Raczej każdy tester powinien na niego wpaść. Nie wymaga specjalnej kreatywności ani dużego doświadczenia w testowaniu.
4 = pomysł bardzo ciekawy, nieoczywisty, bardzo kreatywny, sprytny. Większość doświadczonych testerów raczej by na niego nie wpadła. Wymaga niezwykłej kreatywności/pomysłowości i doświadczenia w testowaniu.
Spróbujcie!