W następnym kroku po zachęceniu użytkownika musimy mu przekazać uzupełniony komunikat reklamowy, lub też informację po jaką udaje się przez kliknięcie w reklamę. Komunikat musi być oczywisty i prosty. tvn24.pl popełnia tutaj pierwszy błąd: odsyła do strony, która standardowo służy do logowania się do telewizji, nie uzupełniając tym samym komunikatu z banera.
Analiza internetowa (np. przy pomocy Google Analytics) udowodni tutaj, że większość użytkowników zniechęci się i porzuci dalsze przeglądanie strony jeśli nie otrzyma informacji rozszerzonej. Klient oczekuje w tym miejscu na propozycję np. "Kup taniej", "Dostań więcej za tą samą cenę" itp. Musi być to informacja, która zachęci go do kontynuowania lub też rezygnacji z zakupu. W przypadku tvn24.pl użytkownik ma do wyboru logowania się do oglądania lub też do zapoznanie się z regulaminem, w którym nic nie ma na temat promocji.
Zakładając, że użytkownik nie zraża się i poda swoje dane by zalogować się do portalu poprzez przycisk "oglądaj", następnie kliknie link aktywujący ze swojej poczty otrzyma wtedy znów niepełną informację o ofercie.
Komunikat zawiera informację ile kosztuje obecnie TVN24, ale brakuje informacji ile kosztował wcześniej. Pierwszy komunikat mówi o wielkiej obniżce, tutaj pojawiają się jedynie aktualne ceny.
Jeżeli jesteśmy jednak jako klienci wystarczająco cierpliwi i czytamy cennik może się okazać, że nie będziemy w stanie uruchomić TVN24 na naszym komputerze. Dopiero w tym miejscu dowiemy się jakie są wymagania sprzętowe by telewizję oglądać.
Tak więc posiadając nowe systemy operacyjne Vistę lub MS 7, lub też najnowszą wersję IE (8.0 wbrew komunikatowi nie jest rozpoznawana) nie jesteśmy w stanie oglądać TVN24. Tak późne przekazanie komunikatu reklamowego i wymagań sprzętowych bardzo łatwo zniechęci ostatnich klientów do zakupu TVN24.
Trzy dobre rady przy testowaniu reklam:
1) sprawdź czy reklama jest czytelna i nie wprowadza nieprawdziwych informacji
2) sprawdź czy informacja uzupełniająca dostępna jest zaraz po kliknięciu w reklamę
3) sprawdź czy wszystkie warunki i ograniczenia świadczenie danej usługi lub sprzedaży produktu są dostępne dla klienta od samego początku.