Rozmowa o wymaganiach


Lisa Crispin (współautorka Agile Testing) przedstawia serię pytań do tak zwanej rozmowy wyciągającej ('pull' conversation), mającej na celu pozyskanie możliwie największej ilości wymagań klienta. Wymagania te mają stać się, między innymi, podstawą do uzyskania wysokiej jakości specyfikacji testowej.

Czytaj więcej: Rozmowa o wymaganiach

Testowanie aplikacji mobilnych

Zmienia się model korzystania z internetu, rozrywki i dostępu do informacji. Źródłem naszej wiedzy nie jest już papierowa gazeta ani nawet telewizor. Również komputer traci na znaczeniu. Nasze mobilne urządzenia, które nie są już tylko telefonami stanowią główne okno dostępu do świata. Musimy więc zdefiniować nowe metody testowania aplikacji, adekwatne dla mobilności.

Czytaj więcej: Testowanie aplikacji mobilnych

Testujemy, aby udowodnić, że działa czy żeby pokazać, że nie działa?

 

Testując oprogramowanie musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, która szkoła testowania jest nam bliższa:

  • Szkoła Defektów: Testujemy, aby znajdować defekty, więc aby udowodnić, że nie działa.
  • Szkoła Jakości: Testujemy, aby pokazać, że działa - defekty są jedynie produktem ubocznym.

 

Czytaj więcej: Testujemy, aby udowodnić, że działa czy żeby pokazać, że nie działa?
 

Najbliższe terminy szkoleń

 

11-12 stycznia - Warszawa

ISTQB Zwinny Tester


15-17 stycznia - Wrocław

ISTQB Poziom Podstawowy


20-21 stycznia - Kraków

Testowanie wydajności


22-24 stycznia - Warszawa

ISTQB Poziom Podstawowy

 

Partnerzy

Narzędzia testerskie