W pewnym momencie należy przerwać i dostarczyć system do klienta. Pytanie brzmi, kiedy uznać, że oprogramowanie jest wystarczająco dobrze sprawdzone?
Testowanie mieści się pomiędzy budżetem projektu, czasem na jego realizację i jakością dostarczanego rozwiązania.
Pesymistyczny scenariusz zakłada przerwanie testowania w momencie, kiedy jeden z trzech wymienionych zasobów ulegnie wyczerpaniu.
Przykłady:
- zbliżająca się data wypuszczenia oprogramowania na rynek,
- wyczerpany budżet projektu,
- upłynięcie czasu przeznaczonego na testy Alfa, Beta,
- założony procent wykonanych przypadków testowych uzyskał status "passed",
- pokrycie kodu/funkcjonalności/wymagań, osiągnęło założony poziom,
- liczba wykrywanych błędów spadła poniżej zakładanego progu.
W optymistycznej wersji zakończenie testów następuje gdy:
- oprogramowanie spełnia założone wymagania jakości,
- korzyści z kontynuowania testów przestają rekompensować koszty ponoszone na testowanie.
Przykłady:
- częstotliwość występowania błędów jest na akceptowalnym (wystarczająco niskim) poziomie,
- pokrycie kodu, funkcjonalności, wymagań osiągnęło pożądany procent,
- liczba wykonań przypadków testowych, ukończonych sukcesem jest na pożądanym poziomie.
Powyższy artykuł jest przedrukiem z wygasłego bloga testerskiego testowanie.net.