Kiedy należy przestać testować?

Kiedy należy przestać testować?
Testować potencjalnie można bez końca. Nie możemy jednak kontynuować testów do momentu znalezienia ostatniego błędu w systemie. To oczywiście niemożliwe.

W pewnym momencie należy przerwać i dostarczyć system do klienta. Pytanie brzmi, kiedy uznać, że oprogramowanie jest wystarczająco dobrze sprawdzone?

Testowanie mieści się pomiędzy budżetem projektu, czasem na jego realizację i jakością dostarczanego rozwiązania.

Pesymistyczny scenariusz zakłada przerwanie testowania w momencie, kiedy jeden z trzech wymienionych zasobów ulegnie wyczerpaniu.

Przykłady:

  • zbliżająca się data wypuszczenia oprogramowania na rynek,
  • wyczerpany budżet projektu,
  • upłynięcie czasu przeznaczonego na testy Alfa, Beta,
  • założony procent wykonanych przypadków testowych uzyskał status "passed",
  • pokrycie kodu/funkcjonalności/wymagań, osiągnęło założony poziom,
  • liczba wykrywanych błędów spadła poniżej zakładanego progu.

W optymistycznej wersji zakończenie testów następuje gdy:

  • oprogramowanie spełnia założone wymagania jakości,
  • korzyści z kontynuowania testów przestają rekompensować koszty ponoszone na testowanie.

Przykłady:

  • częstotliwość występowania błędów jest na akceptowalnym (wystarczająco niskim) poziomie,
  • pokrycie kodu, funkcjonalności, wymagań osiągnęło pożądany procent,
  • liczba wykonań przypadków testowych, ukończonych sukcesem jest na pożądanym poziomie.

Powyższy artykuł jest przedrukiem z wygasłego bloga testerskiego testowanie.net.
 

Źródła:
https://web.archive.org/web/20170728112151/http://www.testowanie.net/testowanie/kiedy-nalezy-przestac-testowac

To powinno Cię zainteresować