Narzędzia w testowaniu zdalnym. Podejście managerskie.

Narzędzia w testowaniu zdalnym. Podejście managerskie.
Badanie przeprowadzone przez firmę Corel wykazało, że 78% pracowników twierdzi, iż kierownictwo powinno zrobić więcej, aby wzmocnić współpracę w dobie pracy zdalnej, a 27% uważa, że ich firma zainwestowała w niewłaściwe narzędzia do pracy.

Firmy, również takie, w których testowanie jest ważną częścią procesu, powinny dostrzec, że przyszłość pracy to wyzwanie technologiczne. Rozwikłanie tego problemu będzie wymagało nowych generacji rozwiązań oraz sprzętu biurowego zaprojektowanego tak, aby wspierał zespoły współpracujące zdalnie i hybrydowo, a same rozwiązania muszą odzwierciedlać potrzeby testerów.

Firma Corel przedstawia spostrzeżenia wynikające z badania Collaboration Survey, w którym wzięło udział 2 027 pracowników biurowych z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii, Włoch i Australii. Ankieta nie dotyczy tylko testerów, ale jej wyniki można łatwo przełożyć na testowanie. Okazało się, że 54% pracowników przedsiębiorstw uważa, że słabe narzędzia współpracy stanowią problem, a 70% jest zdania, że ograniczają one produktywność i marnują czas. Czytając między wierszami, przedsiębiorstwa muszą myśleć znacznie głębiej, aby zapewnić, że narzędzia, które dostarczają, są odpowiednie i wystarczająco dobre, żeby pracownicy z nich korzystali. Powinny więc one umożliwiać łatwość użytkowania i funkcjonalność, a ludzie muszą być odpowiednio przeszkoleni, jak z nich korzystać.

Dane firmy Corel sugerują, że narzędzia muszą być niezależne od platformy, muszą działać na każdym urządzeniu i powinny umożliwiać wielu osobom pracę nad tym samym projektem, w tym samym czasie. Muszą wspierać osoby pracujące asynchronicznie, być proste i intuicyjne w obsłudze oraz wspierać doświadczenie pracowników. Najbardziej efektywnie wykorzystywane są te narzędzia, z których pracownicy chętnie korzystają. Żadna firma nie powinna nalegać, aby pracownicy używali źle zaprojektowanego oprogramowania. Przez długi czas panowało przekonanie, że produkty wspierające prace mogą być trudne w użyciu, ponieważ są używane do pracy, a pracowników można przeszkolić i ostatecznie przymusić do ich używania.

Warto również zwrócić uwagę na ostatnie badanie MindGym - wykazało ono, że transformacja cyfrowa miejsca pracy zbiera swoje żniwo również wśród menedżerów, z których 70% czuje się wypalonych, ponieważ walczą o opanowanie nowych wyzwań.

O ile prostota jest wyzwaniem projektowym, o tyle adekwatność rozwiązania jest wyzwaniem biznesowym. Dlatego pracodawcy testerów poszukujący narzędzi do współpracy powinni najpierw porozmawiać ze swoimi zespołami, dowiedzieć się, przed jakimi wyzwaniami stoją, a następnie zidentyfikować i wybrać najbardziej odpowiednie rozwiązanie dla tego unikalnego zestawu potrzeb. Nie oznacza to, że każda firma znajdzie uniwersalne rozwiązanie. Ale zaangażowanie pracowników i wspólne podejmowanie decyzji może przynajmniej pomóc w optymalizacji sukcesu. Nie inwestujesz w autonomiczne podejmowanie decyzji (istotna cecha pracy zdalnej), jeśli uparcie zmuszasz ludzi do korzystania z nieefektywnych narzędzi wybranych przez zarząd.

Gdy codzienne doświadczenia testerów są w Twojej firmie sprawą pierwszorzędną, a nie poboczną, oznacza to, że Twoje wybory narzędziowe wpływają na to, jak pracownicy przeżywają swój dzień.

Zadowolony tester będzie korzystał z narzędzi, które mu udostępniasz, co z kolei może przełożyć się na większą efektywność testowania. Z drugiej strony narzędzia, które nie są używane, ponieważ je narzucasz, tę efektywność obniżają. Jest to w pewnej mierze prawdą również w odniesieniu do zespołów stacjonarnych, ale w znacznie większym stopniu dotyczy testerskich zespołów zdalnych, które do osiągnięcia sukcesu potrzebują wysokiego stopnia lojalności i zaangażowania.

A jednak, pomimo tych faktów, niektórzy menedżerowie upierają się przy hierarchicznym podejściu do pracy zdalnej. Dlatego 78% pracowników twierdzi, że kierownictwo mogłoby zrobić więcej, aby pobudzić współpracę.
Pracownicy mówią, że potrzebują wideokonferencji, narzędzi raportowania defektów, zdalnego dostępu i komunikatorów, ale szukają również narzędzi do tworzenia map myśli, tworzenia koncepcji i bezpośredniej współpracy, takiej jak raportowanie i recenzowanie.

Jury już wydało werdykt w sprawie pracy zdalnej i hybrydowej. Od czasu wybuchu pandemii dowiedzieliśmy się, że praca hybrydowa i zdalna może być produktywna, ale odpowiednie narzędzia pomagają zmaksymalizować jej możliwości. 

Źródła:
https://www.computerworld.com/article/3666496/the-future-of-work-is-a-tech-and-management-challenge.html

To powinno Cię zainteresować