Biznes a jakość

Biznes a jakość
Sytuacja z 11.03.2014 kiedy to CDP ogłasza, że Wiedźmin 3 będzie opóźniony pokazuje, że biznes nie akceptuje przesunięć projektowych uzasadnianych jakością produktu.

 

CD PROJEKT ogłosił, że zapowiadana na koniec 2014 roku premiera nowej części Wiedźmina przesunie się na początek 2015 roku. Zarząd w uzasadnieniu decyzji pisze:

"Tak gigantyczny projekt wymaga szczególnej uwagi w ostatniej fazie prac, ręcznego dopieszczenia najdrobniejszych detali i wielokrotnego testowania". A dalej: "Grę mogliśmy wydać zgodnie z pierwotnym planem pod koniec tego roku, ale uznaliśmy, że dodatkowe kilka miesięcy umożliwi nam uzyskanie jakości, z której będziemy w pełni zadowoleni i jakiej oczekują od nas gracze. Tym samym wyznaczyliśmy datę premiery gry Wiedźmin 3 Dziki Gon na luty 2015."

Z biznesowego punktu widzenia jest to opcja na potencjalną stratę. Z jednej strony oznacza to, że tzw. świąteczny biznes, czyli potencjał sprzedażowy związany z prezentami pod choinkę, zostanie zaprzepaszczony. Z drugiej strony każde opóźnienie projektu informatycznego to dalsze, dla biznesu nieuzasadnione, koszty.

 

 

Każdy tester przychyli się do ostatniego zdania komunikatu przekazanego przez Zarząd CDP: "Jesteśmy przekonani, że jakość jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na sukces gry, a nasza decyzja jest słuszna również z biznesowego punktu widzenia."

Inwestorzy giełdowi przyjęli tę informację z umiarkowanym niepokojem, co wyraźnie widać na wykresie z tego dnia.

 

 

Co prawda akcje straciły na wartości, ale nie zatrważająco dużo. Czy jednak informacja o tym, że opóźniamy premierę produktu w trosce o jakość nie powinna być raczej impulsem do wzrostów?