Oto lista najpopularniejszych i naszym zdaniem najlepszych praw opisujących zachowania użytkownika i klienta.
Prawa klienta:
- Klientowi nigdy nie przyjdzie na myśl, ile kosztuje projekt, tylko ile można na tym projekcie zaoszczędzić.
- Jeżeli udało Ci się wprowadzić w programie wymagane przez klienta poprawki, wtedy on z nich zrezygnuje.
- Żaden klient nie wie, czego właściwie chce.
- Każdy klient wie dokładnie, czego nie chce.
- Żaden klient nie chce tego, co masz już gotowe.
- Nie wie także, co chciałby mieć zamiast tego.
- Klient, który najmniej płaci, marudzi najwięcej.
- Klient żąda większych zmian dokładnie wtedy, kiedy produkt jest już gotowy.
Prawa użytkownika:
- Na polecenie «Napisz Tak lub Nie» użytkownik wpisuje «Tak lub Nie».
- Na polecenie «Wciśnij ENTER» użytkownik wpisuje «ENTER».
- Na polecenie «Naciśnij dowolny klawisz» użytkownik naciska klawisz SHIFT albo ESCAPE.
- Jeżeli napiszesz procedurę, która zapobiega pojawianiu się błędnych wartości, to zawsze znajdzie się użytkownik, który ją pominie.
- Jeżeli istnieją 4 różne możliwości doprowadzenia programu do krachu i wszystkie 4 zablokujesz, wtedy użytkownik znajdzie piątą metodę.
- Nie ma programów całkowicie idiotoodpornych.
- Program oddany użytkownikowi w piątek wraca do autora w poniedziałek.
Rada dla użytkownika: Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję.
Wszystkie cytaty pochodzą z:
http://pl.wikiquote.org/wiki/Prawo_Murphy%27ego
http://pl.wikiquote.org/wiki/Prawa_Murphy%27ego
Historię Praw można przeczytać na Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Murphy%27s_law
SPRAWDŹ TAKŻE |
---|
Prawa Murphy'ego a jakość oprogramowania |
Prawa Murphy'ego dla programisty |