Dzięki Google Analytics wiemy, że "przeciętny" użytkownik naszej strony posiada:
a. Łącze 512kb/s
b. Przeglądarka FireFox
c. Windows XP
d. Ekran 32-bit
e. Rozdzielczość 1024x768
f. Flash 9.0
g. Włączona obsługa Java
h. Język polski
Oczywiście sprawdzenie tylko konfiguracji mogłoby skutkować występowaniem błędów w innych środowiskach zawierających Windows Vista, czy przeglądarkę Opera. Z drugiej strony sprawdzenie każdej konfiguracji jest trudne i czasochłonne. Należy więc znaleźć złoty środek. Najważniejsze to wiedzieć, kiedy należy przestać testować. Kluczem jest tu nakładanie priorytetów na środowisko testowe. Pierwsze testujemy to, jakie ma nasz klient docelowy, następnie to najpopularniejsze. Idąc dalej pokrywamy coraz większą część naszych użytkowników. Pokrycie 95% środowisk naszych odbiorców to przyzwoity wynik. 99% to doskonały rezultat. 100% to już szaleństwo.
W naszym przypadku nie zaniedbaliśmy żadnej przeglądarki rodziny IE, FF i Opera. Część błędów udało się naprawić, część zaakceptowaliśmy. Zrezygnowaliśmy natomiast z testowania na Windows 7, czy Unix z prostej przyczyny, że niewiele osób posiada te systemy operacyjne. Szczerze mówiąc, w przypadku stron internetowych, system operacyjny ma niewiele do powiedzenia. Ważniejsza jest rozdzielczość ekranu, zainstalowane pluginy i oczywiście sama przeglądarka.