Przypadek może zostać dostrzeżony podczas czynności programistycznych, przeglądów, testowania lub użycia oprogramowania. Może być odniesiony do kodu lub do systemu ale również do dokumentacji programistycznej, dokumentów testowych lub informacji dla użytkownika jak np. "Pomoc".
- dostarczyć programistom i innym uczestnikom informację zwrotną o problemach aby wspomóc identyfikacją, izolacją i korekcją gdy jest to konieczne
- dostarczyć liderom testów narzędzi do śledzenia jakości systemu będącego testowanym i postępu w testowaniu
- dostarczać pomysły dla poprawy procesu testowego.
- data wykrycia, część organizacji gdzie został znaleziony przypadek, autor, potwierdzenie i status
- zakres, negatywne konsekwencje i priorytet przypadku
- referencje, zawierające jaki przypadek testowy pozwolił wykryć problem.
- oczekiwany i aktualny rezultat
- data kiedy przypadek został wykryty
- identyfikacja i konfiguracja oprogramowania lub systemu
- cykl życia oprogramowania, w którym przypadek został zaobserwowany
- opis anomalii, dla wsparcia znalezienia rozwiązania
- poziom wpływu na zainteresowanych udziałowców
- negatywny wpływ na system
- pilność/priorytet naprawy
- status przypadku (np. otwarty, duplikat, czeka na naprawę, naprawiony - oczekujący na potwierdzenie, zamknięty)
- konkluzje i rekomendacje
- czynniki zewnętrzne, jak inne obszary mogące być zainfekowane zmianą wprowadzoną dla naprawy przypadku
- historia zmian, jako sekwencja działań podjętych, przez członków zespołu projektowego, dla wyizolowania i naprawienia przypadku.