Magiczne kwadranty to forma prezentacji producentów narzędzi w zależności od kompletności ich wizji oraz zdolności do jej implementacji. Gartner dzieli wytwórców na:
- liderów (Leaders)
- konkurentów (Challengers)
- wizjonerów (Visionaries)
- graczy niszowych (Niche Players).
Wizualizacja dla magicznych kwadrantów (grudzień 2015).
Wśród liderów mamy: Hewlett Packard Enterprise (od wielu lat zawsze na szczycie), IBM (ubiegłoroczny lider), Tricentis (można było ich spotkać i porozmawiać z nimi na Agile & Automation Days), Worksoft (z obszaru ERP).
Konkurenci: Oracle (doceniony za zarządzanie testami i ich utrzymanie).
Wizjonerzy: Borland (głównie za SilkTest), TestPlanet (automatyzacja na Apple), Original Software (za TestDrive).
Gracze niszowi: SmartBear (za TestComplete i dobrą relację jakości do ceny), Ranonex (pierwszy raz w zestawieniu), Progress (zapewne za zakup Telerika), Automation Anywhere (za automatyzacje bez kodowania).
Możecie się zastanawiać, dlaczego w tym zestawieniu nie ma Selenium. Wynika to z tego, że wg Gartnera nie spełnia ono zdefiniowanych kryteriów, którymi są: wspieranie mobilnych aplikacji (spełnione), responsywna struktura (?), wsparcie dla SAP i ERP (przynajmniej części nie spełnia). Z drugiej strony komercyjnej instytucji takiej jak Gartner nie opłaca się wspierać i promować projektów otwartych. Mimo wszystko Gartner dostrzega, że w najbliższej przyszłości wszystkie z wymienionych firm będą musiały w swoich narzędziach dostarczyć wsparcie dla Selenium WebDriver.
Jeśli ktoś chce się zapoznać z całym raportem Magic Quadrant for Software Test Automation, kosztuje on 1995 dolarów. Przedstawione są tam reguły ocen i wyłączenia.