Wątek, który pojawił się na grupie Testowania Oprogramowania na Facebooku zbiera relacje ludzi, jak pandemia wpłynęła na ich pracę.
Wśród najpopularniejszych relacji pracowników koronawirus doprowadził do:
- odwołania delegacji i podróży służbowych;
- zamknięcia biur dla większości pracowników;
- wykonywania pracy zdalnie;
- prowadzenia wszystkich spotkań online;
- odwołania imprez, targów, konferencji, działań szkoleniowych i integracyjnych;
- problemów z dostępem do współdzielonego sprzętu, jak urządzenia mobilne czy całe test bedy;
- dodatkowych obostrzeń odnośne higieny i czystości w otwartych biurach.
Relacje osób, które mają styk z biznesem:
- problemy z dostępnością pracowników; powody - od opieki nad dziećmi po kwarantanny,
- zerwanie kontraktów motywowane pandemią,
- zawieszenie prowadzonych projektów,
- zastopowanie nowych projektów,
- mniejsze dochody firm,
- problemy z zamówieniem sprzętu,
- pierwsze plotki o zwolnieniach.
Większość osób informuje, że nic się nie zmieniło za wyjątkiem możliwości lub konieczności wykonywania pracy zdalnej. Jest jednak oczywiste, że dalsze zmiany będą postępowały. Załamanie na giełdach, mniejszy popyt na część oprogramowania i większe w innych sektorach IT, a także ograniczenia w przemieszczaniu się dalej będą zmieniały projektową rzeczywistość, aż do momentu pełnej adaptacji do okoliczności.