Przyzwyczailiśmy się już do e-urzędników oraz do niskiej jakości proponowanych przez nich rozwiązań. Wśród jednych z najbardziej krytycznych jest ePUAP, który nie tylko jest kompletnie nieużyteczny, ale często bywa po prostu niedostępny z powodu awarii.
Defekt, o jakim mówimy, pojawia się na pierwszej stronie przy pierwszych odwiedzinach i wygląda tak:
Widzimy klasyczny pop-up, który nie musi interesować użytkownika wchodzącego na stronę ePUAP. Powinien też być odpowiednio skonstruowany.
Jest to pop-up typu overlay, wyświetlający się na środku ekranu i wyszarzający treść z nim.
Oto jedne z podstawowych zasad pop-upów:
- Użytkownik nie powinien być zmuszany do tego, by zamykać okienka, żeby móc wejść na stronę - NIESPEŁNIONE
- Przycisk służący do zamykania okienka powinien zostać umieszczony w prawym górnym rogu i być dobrze widoczny – NIESPEŁNIONE
- Powinien oferować coś naprawdę ważnego – NIESPEŁNIONE
Realnie, aby zamknąć pop-up, musimy go przeczytać, bo jeśli wybierzemy źle, to wyjdziemy ze strony. Musimy również podjąć jakąś decyzję, ponieważ nie ma dostępnej opcji ANULUJ, ani "X" pozwalającego po prostu zamknąć okno. Dodatkowo pojawia się ono cały czas, więc dla kogoś, kto chce skorzystać z usług ePUAP-u, jest to regularne marnowanie kilku sekund na jego wyłączenie.
Do zobaczenia na https://epuap.gov.pl/wps/portal