Aplikacja, którą większość z nas zna jako "metaverse", cierpi na bardzo wiele problemów z jakością i nawet zespół budujący ją nie używa jej zbyt często. Wynika to z wewnętrznych notatek uzyskanych przez „The Verge”. W jednej z notatek do pracowników z 15 września wiceprezes Meta Metaverse, Vishal Shah, powiedział, że zespół pozostanie w "jakościowym lockdownie" do końca roku, aby "upewnić się, że naprawimy luki w jakości i problemy z wydajnością, zanim otworzymy Horizon dla większej liczby użytkowników".
Horizon Worlds pozwala ludziom budować i współdziałać w wirtualnych światach jako beznogie awatary. Jest to kluczowa inicjatywa Marka Zuckerberga, który dokonał rebrandingu Facebooka na Meta. Firma wydaje miliardy rocznie, aby zbudować swoją wizję metaverse. Platforma została wydana na zestaw Meta's Quest w grudniu ubiegłego roku. Na początku 2022 roku zdobyła już 300 000 użytkowników i wkrótce ma trafić na urządzenia mobilne oraz stacjonarne w wersji webowej. Pismo Vishala sugeruje, że premiera w sieci może jednak zostać przesunięta.
"Od momentu uruchomienia pod koniec zeszłego roku widzieliśmy, że podstawa Horizon Worlds - sieć społecznościowa, w której twórcy mogą budować angażujące światy - jest silna", napisał Shah w notatce w zeszłym miesiącu. "Ale obecnie opinie naszych twórców, użytkowników, testerów i wielu z nas są takie, że łączny ciężar problemów ze stabilnością i awarii sprawia, że naszej społeczności bardzo trudno jest doświadczyć magii Horizon. Mówiąc wprost, aby doświadczanie było zachwycające i zapadające w pamięć, musi być najpierw użyteczne i dobrze wykonane".
Chociaż Meta zapowiadało prace nad bardziej realistycznymi awatarami, obecna jakość grafiki Horizon blaknie w porównaniu do niektórych z jej nie-VR-owych konkurentów, takich jak Fortnite. Sam Zuckerberg stał się ostatnio obiektem memów po tym, jak zamieścił zrzut ekranu swojego awatara z Horizon.
Kluczowym problemem w dotychczasowym rozwoju Horizona, według wewnętrznych pism Shaha, jest to, że ludzie budujący go wewnątrz Mety wydają się nie używać go prawie wcale. "Nie spędzamy w Horizonie wystarczająco dużo czasu i nasze dashboardy monitorowania pokazują to dość wyraźnie", napisał do pracowników 15 września. "Dlaczego tak jest? Dlaczego nie kochamy zbudowanego przez nas produktu do tego stopnia, by używać go cały czas? Prosta prawda jest taka, że jeśli my go nie kochamy, to jak możemy oczekiwać, że pokochają go nasi użytkownicy?".
W kolejnym piśmie z 30 września, Shah wspomniał, że pracownicy wciąż nie używają Horizon w zadowalającym stopniu, pisząc, że powstanie plan, który zakłada "pociąganie menedżerów do odpowiedzialności" za to, że ich zespoły nie używają Horizon przynajmniej raz w tygodniu. "Każdy w naszej organizacji powinien zakochać się w Horizon Worlds. Nie można tego zrobić bez używania go. Wejdźcie tam. Zorganizuj czas, aby pograć ze swoimi kolegami lub przyjaciółmi, zarówno w wewnętrznych, ale także w publicznych buildach”.
W oświadczeniu dla The Verge, rzecznik Meta Ashley Zandy powiedziała, że firma jest "pewna, że metaverse jest przyszłością informatyki i że powinna być zbudowana wokół ludzi”.
Firma dostrzega problem niskiej jakości i szuka rozwiązań. W najnowszej wersji v78 wprowadzono nowe narzędzie do raportowania problemów bezpośrednio przy użyciu sprzętu VR.