Zaangażowanie w promocję miasta-organizatora czy publicznych partnerów konferencji testerskich to nieczęsty widok. Wiele patronatów ma jedynie charakter symboliczny i nie przyczynia się znacząco do nadania rozgłosu wydarzeniom. Sukces udało się osiągnąć w przypadku imprezy w Łodzi.
Konferencja prasowa, na której pojawiają się lokalne media to szansa na informowanie o imprezie, ale również szansa na propagowanie wiedzy o testowaniu. Obecność dziennikarzy rynku lokalnego przełożyła się na szereg publikacji, w tym ogólnopolskich:
- Tu Łódź >>
- Informacje Łódzkie >>
- Dziennik Łódzki >>
- Radio Łódź >>
- ONET [wiadomość pojawiła się na stronie głównej] >>
W publikacjach pojawiają się drobne błędy merytoryczne, a stojący przed mikrofonami (i zestresowani?) reprezentacji organizatora, sponsora oraz Pani Prezydent Łodzi, Hanna Zdanowska, nie zawsze dobrze opisywali samą imprezę. Warto jednak docenić, że prawdopodobnie żadna inna impreza testerska nie zagościła tak szeroko w mediach.
Więcej o konferencji prasowej >>
Podobne wsparcie udało się osiągnąć TestingCup w 2016 r. w Katowicach, kiedy to miasto stało się jednym ze sponsorów. Wtedy jednak w mediach pojawiły się jedynie pojedyncze wpisy.
PS. Czy to ten rozgłos przyczynił się do rekordowo szybkiej rezerwacji wejściówek na konkurs w tegorocznej edycji? Kolejna pula wejściówek rozeszła się w niecałe 4 minuty!