- wprowadzających w błąd
- nieprawdziwych
- wprowadzających dezorientację
- trudnych w użyciu czy nawet niemożliwych do użycia.
Przykład
Najczęstszym przykładem wprowadzania użytkownika w zakłopotanie jest oznaczanie elementów "klikalnych" jako "nieklikalne" i na odwrót. Czasami zdarza się oszukiwać użytkownika poprzez umieszczanie elementów sugerujących wprowadzenie tekstu, gdzie tak naprawdę znajduje się link. Są to techniki najniższego lotu, ale zdarzają się najlepszym. Jeszcze gorszym rozwiązaniem jest podawanie informacji sugerujących rozwiązanie pewnego problemu, które niestety problemu nie pomagają rozwiązać. Wirtualna Polska rozsyła newsletter pod tytułem: "Nowe oferty pracy z serwisu Praca.wp.pl". Niestety pomimo tekstu: " Aby zrezygnować z otrzymywania ofert pracy i newslettera, kliknij tutaj" pod wskazanym adresem nie znajdziemy informacji jak zrezygnować z newslettera.