- Zgłaszaj błędy opisane jak najbardziej ogólnie
- Tytuł: "System nie działa"
- Opis: "System po pewnym czasie przestaje działać na moim komputerze"
- Priorytet: krytyczny
- Programiści często czują się źle, kiedy w ich kodzie zostanie znaleziony błąd. Możesz wzmocnić ten efekt dokładnie wskazując, kto napisał dany fragment kodu.
- Krytykuj publiczne.
- Przetestuj nieaktualny build. Zgłoś krytyczny błąd. Pozwól programiście spędzić dzień na analizie problemu. Kiedy w końcu zorientuje się, że testowałeś na starej wersji, na pewno zapamięta twoje imię.
- Jeśli masz taką możliwość, wskaż sposób poprawienia błędu i wyznacz deadline.
- Nalegaj, aby każdy znaleziony przez ciebie błąd został poprawiony. Nawet jeśli czujesz, że nie warto tego poprawiać.
- Eskaluj do przełożonych w projekcie. Zaangażuj ich w długie, techniczne dyskusje prowadzone wyłącznie drogą mailową.
- Najlepsze zachowaj na koniec. Blokujący dostawę, krytyczny błąd zgłaszaj tuż przed końcem etapu testów. Liczy się efekt WOW i miny deweloperów.
- Zgłaszaj zduplikowane raporty błędów. Nie spędzaj swojego czasu na przeglądnięcie listy istniejących defektów.
- Przerywaj im regularnie, kiedy kodują. Powrót do rytmu pracy zajmuje średnio 20 minut. Ale to nie twoje minuty.
Powyższy artykuł jest przedrukiem z wygasłego bloga testerskiego testowanie.net.