BBST® Darmowe wykłady z testowania

3127
wyświetleń
BBST® Darmowe wykłady z testowania
BBST® Foundations 3.0, to realizowany iteracyjnie projekt w ramach, którego aktualizowane i poprawiane są treści dla wszystkich wykładów i zadań kursu. Wiele z nich udostępnionych jest za darmo.

Przez lata twórcy kursu zbierali informacje zwrotne na temat slajdów i wykładów wideo. Stało się dla nich jasne, że istnieje potrzeba zaktualizowania wyglądu i stylu dla wszystkich materiałów BBST®. Zaczęli więc pracować nad nowym wyglądem serii BBST®, najpierw z nowym logo, dalej kontynuując pracę z innymi materiałami. Modernizacja kursu online, takiego jak BBST®, przypomina pracę architekta, który chce przeprojektować piękne wnętrze. Nie chodzi tylko o to, aby wnętrze wyglądało nowocześnie i estetycznie (choć jest to bardzo ważna część), ale także by było praktyczne. Cyklicznie udostępniane są więc nowe, poprawione wersje wykładów wideo BBST® Foundations. 
 
Zakres zmian w wersji 3.0:

  • Zmiana niektórych linków i zalecanych lektur
  • Przeglądy i edycje niektórych treści slajdu, aby odzwierciedlić obecne podejście instruktażowe
  • Drobne modyfikacje definicji, przykładów i innych stwierdzeń, zgodnie z sugestiami ulepszeń zebranymi przez Cem Kanera na przestrzeni lat

Pamiętaj, by rejestrując się na kurs skorzystać z naszego kodu rabatowego [5% zniżki] dostępnego dzięki temu linkowi bbst.courses [https://bbst.courses/?wpam_id=3]
 
Poniżej prezentujemy udostępnione dotychczas wykłady Cema Kanera.

BBST® Foundations 3.0 Wykład 1 - Wprowadzenie i podstawowe definicje.

W pierwszym wykładzie Cem Kaner przedstawia przegląd internetowych kursów Black Box Software Testing i wprowadza niektóre definicje, powszechnie używane w dziedzinie testowania. Cem Kaner mówi o niejednolitej terminologii związanej z testowaniem. Na przykład niektórzy ludzie myślą, że test nie jest testem, chyba że istnieje wyrocznia (oczekiwany wynik, który powie ci, czy test został zaliczony, czy nie). Testowanie bez oczekiwanego wyniku jest dla nich niekompetentne. Dla nich naturalne jest włączenie oczekiwanych wyników do definicji „testu”. Jednak inni testerzy uważają, że eksploracja produktu (w tym testowanie bez wiedzy o tym, co się stanie) jest całkiem przydatna. Inni uważają, że istnieje wiele możliwych wyroczni dla tego samego testu oraz, że doświadczony tester będzie koncentrował się na różnych potencjalnych błędach (rozważ różne wyrocznie) w różnym czasie. Dla tych ludzi wybór wyroczni jest czymś odrębnym od podstawowej idei testu.
W ostatniej części wykładu wideo dowiesz się więcej o quizach i egzaminach dostępnych podczas udziału w zajęciach online BBST® Foundations.

https://www.youtube.com/watch?v=8LqCal3yH2U

BBST® Foundations 3.0 Wykład 2 – Strategia

W drugim wykładzie BBST® Foundations, Cem Kaner opowiada o tym, dlaczego testerzy testują, czego próbują się nauczyć i jak mogą organizować swoją pracę, aby osiągnąć swoją misję. Mówi o misji testowania oraz o tym, jak różne cele prowadzą do różnych strategii testowania. Cem Kaner definiuje testowanie jako empiryczne poszukiwanie informacji o produkcie oraz o tym, że związane jest z jakością i realizowane jest w imieniu naszych interesariuszy. Kluczowi interesariusze często mają różne potrzeby. Testerzy muszą dostosować sposób testowania (co robią, jakich narzędzi używają, jak ustalają priorytety w czasie), aby sprostać tym potrzebom. Testerzy muszą również dostosować się do praktycznych realiów projektu, takich jak budżet, harmonogram, umiejętności personelu i dostępność odpowiednich narzędzi. Zasadniczo strategia testowania odzwierciedla to podwójne dostosowanie do potrzeb kluczowych interesariuszy i praktycznych realiów projektu.

Cytaty:

"Traktuję testy jako eksperymenty. Szukam danych. Oprócz przeprowadzania eksperymentów testerzy zbierają dane z innych źródeł, takich jak pomoc techniczna i konkurencyjne produkty. Pomagają nam one zrozumieć, co powinien robić produkt, abyśmy mogli zaprojektować eksperymentować skuteczniej, lepiej nadać sens naszym wynikom".

"Nie projektujesz eksperymentu, aby potwierdzić coś, co już wiesz. To bezcelowe. Zaprojektuj eksperyment, aby podważyć to, w co wierzysz. Projektuj eksperymenty, które mogą się nie powieść".

"Informacje - czego dowiadujemy się z naszych testów - niekoniecznie są błędami. Chcemy dowiedzieć się wszystkiego o jakości oprogramowania, które będzie przydatne dla naszych interesariuszy".

"Zestaw możliwych testów dowolnego nietrywialnego programu jest nieskończony. Nie możesz uruchomić ich wszystkich. Dlatego zadaniem projektanta jest stworzenie stosunkowo niewielkiego podzbioru tych testów, które ujawnią większość najbardziej znaczących błędów".

"Praca z różnymi technikami pomaga myśleć o programie na różne sposoby, co prowadzi do różnych błędów".

https://www.youtube.com/watch?v=ffJfFWQ4B8o

BBST® Foundations 3.0 Wykład 3 - Wyrocznie

W trzecim wykładzie Black Box Software Testing Course Foundations 3.0, Cem Kaner mówi o wyroczniach i o tym, jak są one wykorzystywane jako heurystyka, aby pomóc testerom określić, czy oprogramowanie przeszło pomyślnie testy.

Trzy wnioski z wykładu 3-ciego, o podstawach BBST®:

  1. Żaden test nie ma jednej prawdziwej lub pełnej wyroczni. Najlepsze, co możemy osiągnąć, to pewne zrozumienie.
  2. Możemy opisać proces podejmowania decyzji, gdzie program prawdopodobnie zdał lub nie zdał testu, jako wynik porównania i zidentyfikować kilka powszechnie używanych komparatorów. Proces zastosowany w tym porównaniu obejmuje ludzką ocenę.
  3. Warto zebrać wiele bardzo szczegółowych wyroczni w celu wsparcia automatyzacji testów.

Cytaty:

"Problem polega na tym, że kiedy używamy mechanizmu do sprawdzania poprawności wyniku testu, nie ma gwarancji, że będzie on poprawny. Zamiast tego, porównując wynik testu z wynikiem oczekiwanym, musimy dokonać oceny. A nasz osąd jest omylny".

"Każde narzędzie wspomagające podejmowanie decyzji, które czasami jest błędne, ale nadal przydatne, jest heurystyczne. Wszystkie wyrocznie są heurystykami. Są omylne, ale są przydatne".

"Błędem, który popełnia wielu testerów, jest traktowanie heurystyki tak, jakby były to reguły, a nie wytyczne".

"Aby ocenić wynik testu, warto pomyśleć o ryzyku lub konsekwencjach".

"Heurystyka spójności zależy od Twojej wiedzy. Często nie uzyskasz tej wiedzy z łatwego w użyciu źródła, takiego jak dobrze napisana specyfikacja, będziesz musiał ją zdobyć samodzielnie".

"Traktowanie wyroczni jako heurystyki daje nam większą swobodę myślenia o odpowiedziach częściowych. Pomyślmy o wynikach, które są podejrzane lub mało prawdopodobne, a nie koniecznie błędne".

https://www.youtube.com/watch?v=a3m1MtAFJJM

Skorzystaj z 5% zniżki na kursy z tym linkiem BBST.courses  

3127
wyświetleń
Źródła:
Źródło https://bbst.courses/blog/bbst-foundations-3-0-completely-new-design-with-content-revision/

To powinno Cię zainteresować