Na horyzoncie pojawiły się ciekawe współprace MITC z firmami i społecznościami testerskimi, które, podobnie jak my, przykładają wagę do jakości oprogramowania. Jest to dla nas dobry sygnał, ponieważ chcąc promować wartości płynące z testowania, rozszerzamy krąg osób, które jednogłośnie podkreślają, że podejście "good enough" nie jest wystarczające, jeśli dążymy do stworzenia produktów wysokiej jakości.
Na szczęście w naszym środowisku można spotkać wielu entuzjastów, dla których tworzenie oprogramowania to nie tylko praca, ale również pasja i sposób życia. Z tego powodu cieszymy się, że możemy powitać w gronie partnerów takie aktywne społeczności testerskie jak 3QA i WarszawQA, które zorientowane są na szeroko rozumianą jakość. To inicjatywy stworzone z myślą o integracji środowiska IT poprzez wymianę wiedzy, doświadczeń i wzajemną inspirację. Zrzeszają ludzi, którzy swoją pracę traktują jako pasję, a jakość oprogramowania nie jest dla nich jedynie sloganem marketingowym. Nic więc dziwnego, że wartości promowane przez MITC zbiegły się z wartościami trójmiejskiej i warszawskiej społeczności testerskiej.
Wśród naszych partnerów medialnych znaleźli się też organizatorzy uznanych konferencji testerskich, takich jak TestDive, który przez ostatnie lata wypracował sobie wysoką pozycję w krajobrazie polskich konferencji technologicznych oraz kilkuletnia inicjatywa, jaką jest praktyka Autmatyzacji testowania w praktyce (w tym roku odbędzie się jej III edycja). Spoza świata stricte testerskiego do naszej inicjatywy dołączyło też największe wydarzenie technologiczne i startupowe w Europie Środkowo-Wschodniej – Infoshare.
Entuzjaści testowania spotykają się w ciągu roku na licznych konferencjach, z których wiedzę mogą włączać do swojej codziennej pracy. Tym bardziej jest dla nas wyróżnieniem, że takie inicjatywy jak TestDive, ATW czy Infoshare zdecydowały się wesprzeć naszą misję.
Szczególnie ważna jest dla nas współpraca z Gildią testerów i Fun with bugs, za którymi stoi Karolina Pawłowska, współautorka znakomitej książki „Podróż przez świat testowania”. Obie marki wyraźnie podzielają wartości MITC, skupiając się głównie na praktyce i umiejętnościach w testowaniu, co doskonale odzwierciedla wspomniana książka. Jej zawartość, bogata w różnorodne zadania, umożliwia czytelnikowi weryfikację zdobytej wiedzy już podczas lektury.
W obliczu coraz bardziej konkurencyjnego rynku IT, posiadanie certyfikatu MITC może stać się cennym atutem w procesie rekrutacji. Jest to zauważane również przez znane job boardy, które promują świadomy rozwój zawodowy wśród profesjonalistów branży IT. Dlatego w gronie naszych partnerów znalazły się takie marki, jak Bulldogjob i SOLID.Jobs.
Oba portale stanowią rozbudowane platformy rekrutacyjne, oferujące szeroki zakres ofert pracy i wartościowych treści branżowych. To miejsca, w których spotykają się wszyscy zainteresowani branżą IT – od pracowników i pracodawców, po osoby chcące być na bieżąco z najnowszymi informacjami związanymi z branżą, zwłaszcza w obszarze wynagrodzeń. Dostrzegając potencjał rozwiązania oferowanego przez firmę A, podjęły decyzję o nawiązaniu współpracy jako partnerzy medialni oraz akredytowani dostawcy szkoleń związanych z Egzaminem MITC. Ich celem jest wspólne promowanie innowacyjnych metod testowania oprogramowania oraz przygotowywanie specjalistów do zdobycia certyfikatu MITC.