Sąd nad defektami

Sąd nad defektami
Spotkanie lub proces, podczas którego pracujemy nad oceną priorytetu i krytyczności zgłoszeń nazywamy sądem nad defektami, a grupa, która się tym zajmuje to komitet zarządzania usterkami.

To, co dzieje się po zgłoszeniu defektów jest często wykonywane przez grupę reprezentantów z obszaru zarządzania projektem (np. PM), kontroli jakości (np. Test Manager), wytwarzania (np. Lead Dev) oraz klienta (np. Product Owner). Muszą oni ustalić jak krytyczne (ważność) i pilne w naprawie jest dane zgłoszenie (priorytet).

Często stosowana nazwa "triage" (w języku polskim "konsylium") pochodzi ze słownictwa medycznego, gdzie bazując na ocenie stanu pacjenta podejmuje się decyzję o tym, jak szybko udzielona ma być mu pomoc. Podobnie w ocenie jakości grupa ludzi podejmuje decyzję o tym, co jest ważne i z jaką pilnością problem powinien zostać naprawiony.

Ciekawym przykładem oceny krytyczności defektów jest procedura wykonywana dla oprogramowania Libre Office: https://wiki.documentfoundation.org/QA/BugTriage

Wyróżniają oni 7 kroków w ramach oceny defektów:

  • Znalezienie defektów do oceny
  • Wstępne przefiltrowanie raportów o defektach
  • Wyszukanie duplikatów defektów
  • Sprawdzenie informacji podanych w zgłoszeniu defektu
  • Próba odtworzenia defektu
  • Ustawienie statusu defektu
  • Priorytetyzacja defektów
  • Powiadomienie programistów - gdy defekt wydaje się być blokerem lub zgłoszeniem krytycznym.

Ciekawie wygląda graf przepływu pochodzący z tego samego projektu, który pomaga podejmować decyzje oraz definiuje akcje odnośnie defektów.

Wszystkie te działania są częścią procesu zarządzania defektami w projekcie. 

Źródła:
https://www.red-gate.com/simple-talk/dotnet/software-delivery/a-primer-on-defect-managment/
https://en.wikipedia.org/wiki/Triage

Powiązane usługi

To powinno Cię zainteresować