Nowa certyfikacja obejmuje zrozumienie i umiejętności potrzebne do przeprowadzania i zarządzania testowaniem na wszystkich poziomach w procesie projektowania gier. Znalazły się w niej podstawowe koncepcje testowania gier wideo, określone zostały też ryzyka i cele w zakresie ich tworzenia i testowania. W zakresie egzaminu ISTQB® Game Testing znalazło się koncepcyjne projektowanie, wdrażanie i wykonywanie testów gier, podejścia do testowania gier (mechanika testowania gier, testowanie dźwięku, testowanie grafiki i lokalizacji) oraz rozpoznawanie narzędzi do ich testowania.
Egzamin skierowany będzie nie tylko do testerów, którzy mają już doświadczenie w testowaniu metod tradycyjnych i planują zdobyć określone kompetencje w zakresie testowania oprogramowania gier wideo oraz potrzebują zdobyć większą wiedzę i umiejętności w zakresie przeprowadzania i zarządzania testowaniem na wszystkich poziomach w procesie projektowania gier, ale także do mniej doświadczonych testerów, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o swojej roli podczas tworzenia oprogramowania gier wideo.
Ponadto, certyfikat ISTQB® Game Testing będzie też odpowiedni dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć testowanie oprogramowania w świecie gier wideo, np.:
- kierownicy projektów,
- menedżerowie jakości,
- menedżerowie rozwoju oprogramowania,
- analitycy biznesowi,
- dyrektorzy IT,
- konsultanci zarządzania,
- osoby zaangażowane w rozwój i produkcję sprzętu o wysokiej wydajności (komputery PC, konsole mobilne, konsole do gier).
Aby zdobyć certyfikat ISTQB® Game Testing, niezbędne jest posiadanie certyfikatu ISTQB® Poziom Podstawowy.
Egzamin ISTQB® Game Testing będzie składać się z 40 pytań. Aby uzyskać pozytywny wynik, niezbędne będzie otrzymanie min. 65% możliwych do zdobycia punktów.